۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰
تجربه متفاوت از یک سوپر بایک ۲۱ هزار دلاری!
هوندا CBR۶۰۰RR؛ دوچرخ افسار گسیخته ژاپنی است

تجربه متفاوت از یک سوپر بایک ۲۱ هزار دلاری!

شرکت هوندا از اواسط ماه سپتامبر پیش فروش این مدل از سوپربایک جسور را با قیمت پایه‌ای ۲۱ هزار دلار در نمایندگی‌های خود آغاز می‌کند.

بازار؛ گروه خودرو: نماینده قدرتمند و پرفورمنسی هوندا در سوپربایک‌ها CBR۱۰۰۰RR است، اما می‌دانیم که مدل نسبتا کم قدرت آن یعنی CBR۶۰۰RR نیز در این میان حرف‌های بسیاری در مقابل رقبای خود برای گفتن دارد. رقیب اصلی و سرسخت یاماها YZF-R۶ را می‌توان همین نماینده هوندا معرفی کرد، در نسخه جدید CBR۶۰۰RR ظاهری تهاجمی به خود گرفته است.

زبان جدید طراحی هوندا را می‌توان به خوبی در این سوپربایک ۶۰۰ سی‌سی دید، زیرا باک حجیم با خطوط تیز و فلاپ‌های شکسته با ورودی هوا و چراغ‌های وی‌ شکل در جلو و ضمن طراحی زاویه راکب با فرمان(۲۴.۶ درجه)، سوپربایک تهاجمی و البته جذابی را به نمایش می‌گذارد که باتوجه به طراحی ۲۴.۶ دجه‌ای و پایین بودن محل نشیمن راکب، کاملا ارگونومیک‌ بوده که مهندسان هوندا برای ایجاد نسبت قدرت به وزن مناسب، فریم سازه شاسی و بدنه را از آلومینیوم طراحی کرده‌اند تا مجموع وزن را به ۱۹۴ کیلوگرم برساند.

اما آنچه CBR۶۰۰RR را نسبت به رقبای سرسخت خود متمایز می‌کند، قلب تپنده کوچک اما پرتوان این سوپربایک است. یک موتور چهارسیلندر با آرایش خطی به حجم دقیق ۵۹۹ سی‌سی با ۱۶ سوپاپ‌ در سرسیلندر و استفاده از متریال آلومینیومی در بلوکه و تیتانیوم برای سوپاپ‌ها، کوچک شدن فضای احتراق و نسبت تراکم ۱۲.۲ به یک و نسبت کورس به قطر سیلندر ۶۷ در ۴۲.۵ میلی‌متر و استفاده از انژکتورهای سوخت پاش برای سیلندر حداکثر ۱۲۰ اسب‌بخار قدرت را در ۱۴ هزار دور در دقیقه و ۶۴ نیوتون‌متر گشتاور را در ۱۱۵۰۰ دور در دقیقه به ارمغان می‌آورد.

مطابق آنچه کمپانی هوندا اعلام کرده ECM جدید ساخت کمپانی بوش این امکان را برای سوپربایک هوندا فراهم می‌آورد تا ۱۵۷۰۰ دور در دقیقه سرعت موتور را افزایش دهد و حداکثر سرعت پاشش سوخت در این سرعت نیز حدود ۱۲ میلی‌لیتر برثانیه است.

از طرفی گیربکس ۶ سرعته دنده ثابت با ضرایب کوتاه، قدرت و گشتاور تولیدی از پیشرانه ۱۲۰ اسب‌بخاری را با مکانیزم تسریع تعویض دنده‌های ثابت به کمک زنجیر نسل جدید سه گانه به محور عقب می‌رساند. تایرهای سفارشی هوندا از کمپانی پیرلی با سایز ۷۰/۱۲۰ در جلو و ۵۵/۱۸۰ در عقب با رینگ‌های ۱۷ اینچی با مکانیزم مونوشوک با سیستم پرولینک قابل تنظیم در عقب و دو دامپر هیدرولیکی قابل تنظیم تلکسوپی در جلو، سواری باکیفیت و دلچسبی را برای راکب فراهم می‌کند.

سیستم ترمز ABS با ماژول‌های الکترونیکی بوش و کالیپر چهارپیستون در جلو با دیسک خنک شونده و کالیپر تک پیستون با دیسک خنک شونده در عقب ایمنی راکب و سرنشین هوندا CBR۶۰۰RR را تضمین می‌کند.

همچنین باک ۱۸ لیتری و کیت ریس برای تغییرات در گشتاور و توان، نمایشگر ۵ اینچی TFT و سیستم ترمز ABS از جمله موارد مهم در CBR۶۰۰RR است. کمپانی

گفتنی است هوندا از اواسط ماه سپتامبر پیش فروش این مدل از سوپربایک جسور خود را با قیمت پایه‌ای ۲۱ هزار دلار در نمایندگی‌های خود آغاز می‌کند.

کد خبر: ۳۷٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha