۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
اعلام برنامه‌های هوشمندسازی گمرک در هفته دولت
رئیس کل گمرک ایران مطرح کرد

اعلام برنامه‌های هوشمندسازی گمرک در هفته دولت

میراشرفی، رئیس کل گمرک ایران گفت: گمرک در هفته دولت، قصد دارد تا بخش اعظمی از کنترل‌های مزاحم و ملموس خود را با رونمایی از طرح‌هایی به کنترل‌های غیر مزاحم و غیر ملموس تبدیل کند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، مهدی میراشرفی افزود: در راستای تحقق وعده گمرک برای هوشمند سازی و حرکت گمرک از کنترل‌های مزاحم به سمت کنترل غیر مزاحم و غیر ملموس، گمرک قصد دارد تا در هفته دولت، از بسیاری از طرح‌های خود رونمایی کنند.

وی گفت: از این طرح‌ها می‌تواند به ارزش گذاری هوشمندکالا، انتخاب هوشمند محموله‌هایی که مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، یکپارچگی ابزارهای کنترلی مثل پلمپ هوشمند مجهز به تراشه آر اف آی دی، دوربین‌های پلاک خوان و راهبندهای الکترونیک نام برد.

میراشرفی ادامه داد: همچنین در هفته دولت، گمرک از نخستین مسیر کنترلی که در اختیار پلیس قرار می‌گیرد رونمایی می‌کندو پلیس می‌تواند پس از آن در مسیر شهید رجایی به گمرک تهران، توسط دستگاه‌هایی که گمرک در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد پلمپ‌های هوشمند را در صورت نیاز باز کرده و محموله را بازرسی کند.

رئیس کل گمرک ایران گفت: همچنین در فضای مجازی بستری به نام” وی “ برای فعالان اقتصادی فراهم شده که از این پس می‌توانند در آن به راحتی احراز هویت شوند ضمن اینکه توسط این نرم افزار امکان دورکاری تا سطح کارشناسی برای فعالان حوزه گمرک ایجاد خواهد شد.

کد خبر: ۳۷٬۶۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha