۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
۷ پروژه عشایری در خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد
مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی:

۷ پروژه عشایری در خراسان جنوبی به بهره برداری می رسد

بیرجند- مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: طی هفته دولت ۷ پروژه عشایری در سطح استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی عصمتی پورظهر دوشنبه در نشست خبری تشریح برنامه های هفته دولت در استان که در سالن جلسات اداره کل امور عشایر خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: طی این هفته هفت پروژه با اعتبار هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه ۳۳۷ خانواده از مزایای این طرح ها برخوردار می شوند، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۴۱ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله به عشایر پرداخت شده است.

عصمتی پور در ادامه به طرح ایجاد سایبان در محلات عشایری نیز اشاره کرد و گفت: مجموعا ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه برای اجرای طرح سایبان در محلات عشایری خراسان جنوبی پرداخت می شود.

وی بیان داشت: طرح ایجاد سایبان عشایری با حمایت استاندار و بانک سپه در قالب تسهیلات قرض الحسنه به عشایر استان پرداخت می شود.

عصمتی پور با بیان اینکه تسهیلات ۵۰ میلیون ریالی به صورت قرض الحسنه برای ایجاد سایبان در اختیار عشایر استان قرار می‌گیرد، افزود: از مجموع ۲۰۰ فقره وام قرض الحسنه، در مرحله اول تعداد ۱۰۰ فقره وام در اختیار عشایر متقاضی برای ایجاد سایبان در سطح استان قرار می‌گیرد.

وی به استقبال عشایر استان از این طرح اشاره کرد و گفت: تسهیلات قرض الحسنه ایجاد سایبان به مبلغ ۵۰ میلیون ریال با نرخ سود ۴درصد و بازپرداخت ۵ساله است.

هر سیاه چادر یک بنگاه تولیدی
عصمتی پور افزایش تولید محصولات دامی، کاهش مصرف آب، جلوگیری از استرس‌های گرمایی و تنش‌های آبی دام، کاهش بیماری‌های متابولیکی به دلیل جلوگیری از کاهش آب بدن دام و بهبود کیفیت تولیدات دامی را از اهداف اجرای این طرح برشمرد.

وی به ارزان بودن سازه، ساخت راحت و در دسترس بودن مواد اولیه در این طرح اشاره کرد و افزود: نصب و جمع آوری سریع سازه، مقاومت در برابر باد و طوفان، امکان تغییر در سازه برای استفاده در زمستان و امکان استفاده از سازه در ییلاق و قشلاق از مزایای این طرح به شمار می رود.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه هر سیاه چادر عشایری یک بنگاه تولیدی به شمار می رود، افزود: در زمینه زنجیره تولید گوشت قرمز طی پنج ماه گذشته هشت میلیارد و ۸۶۱ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

عصمتی پور بیان داشت: این تسهیلات به ۲۱۹ نفر برای پرورش ۱۹ هزار و ۸۲۵ راس پرداخت شده است.

وی افزود: با اعطای این تسهیلات در تولید گوشت قرمز بیش از ۳۰۰ تن افزایش داشته ایم.

اجرای طرح آبرسانی پایدار به محلات عشایر
عصمتی پور در ادامه به اجرای طرح های آبرسانی پایدار به محلات عشایر اشاره کرد و اذعان داشت: طرح آبرسانی به ۳۹ محله عشایری خواجه منجیکوه در دست اجرا است.

وی بیان داشت: طرح آبرسانی به عشایر شامل سه فاز اجرایی بوده که فاز نخست این طرح به طول ۲۱.۵ کیلومتر به عنوان خط اصلی پروژه در هفته دولت افتتاح می شود.

عصمتی پور افزود: برای این طرح در فاز اول هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه فاز دوم پروژه نیز به طول ۳۲.۵ کیلومتر بوده که تاکنون ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: فاز سوم هم حوزه چاه زرد خواجه منجیکو است.

عصمتی پورگفت: تامین آب شرب سالم بهداشتی و ماندگاری و اشتغال عشایر از جمله اهداف اجرای طرح آبرسانی پایدار است.

کد خبر: ۳۷٬۶۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha