۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
زنجیره تامین مالی خودروسازان منطقی نیست
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

زنجیره تامین مالی خودروسازان منطقی نیست

عباسپور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید زنجیره تامین مالی خودروسازان منطقی نیست و هزینه‌های سربار آنها مانند اداره برخی سایت‌های خودروسازی‌ها، منجر به افزایش هزینه تمام شده تولید و رشد قیمتی خودرو می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، روح الله عباسپور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره تصمیم شورای رقابت مبنی بر اینکه خودروسازان می‌توانند هر ۳ ماه یکبار درخواست افزایش قیمت دهند، گفت: قیمت خودرو در خودروسازی‌ها براساس فرمولی مشخصی تعیین می شود؛ قیمت تمام شده تولید با توجه به افزایش بهای ورقه فولادی، آلومینیوم، مس و پلیمر با سود حداقلی.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خودروسازان معتقدند تولید خودرو با قیمت‌های کنونی برایشان سودی به همراه ندارد، افزود: هرچند التهابات بازار خودرو تحت تاثیر فضای مجازی است اما اجازه افزایش قیمت این محصولات هر سه ماه یک بار، نیز می‌تواند بر نابسامانی‌ها اثرگذار باشد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت نظارت دقیق و ومناسبی بر بازار چهارچرخ‌ها ندارد
وی با بیان اینکه زنجیره تامین مالی خودروسازان منطقی نیست، ادامه داد: هزینه‌های سربار مانند اداره برخی سایت‌های شرکت‌های خودروسازی، منجر به افزایش هزینه تمام شده تولید و رشد قیمتی خودرو می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه دولت باید بازار خودرو را کنترل کند، اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت نظارت دقیق و ومناسبی بر بازار چهارچرخ‌ها ندارد که یکی از دلایل اصلی این موضوع اداره این وزارتخانه مهم با سرپرست است.

کد خبر: ۳۷٬۵۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha