۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
وقفه در بازار سویا/ مشکل نهاده ها به زودی حل می شود
وزیر جهاد کشاورزی:

وقفه در بازار سویا/ مشکل نهاده ها به زودی حل می شود

ری- وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مشکل نهاده ها به زودی حل خواهد شد، گفت: فقط در بازار نهاده دامی سویا وقفه داشتیم که این مورد نیز با مساعدت های بانک مرکزی و وزارت صمت حل شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، کاظم خاوازی پیش از ظهر دوشنبه در حاشیه برگزاری مراسم افتتاح یک طرح کشاورزی در شهرری در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت نهاده‌های زراعی عنوان داشت: یکی از موضوعات در این خصوص کودهای شیمیایی فسفره و پتاسه است که بارگیری‌های این نهاده ها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۸۰ هزار تن کود فسفره در حال توزیع است که به زودی به دست کشاورزان می‌رسد، گفت: توزیع ۴۰ هزار تن کود پتاسه نیز از بنادر آغاز شده است.

خاوازی در ادامه در خصوص نهاده ذرت گفت: در این زمینه هم هیچ مشکلی نداریم و در خصوص کنجاله نیز هم اکنون ۱۵۰ هزار تن در حال توزیع است و تعداد زیادی کشتی‌هایی که بار نهاده دارند به زودی می رسند و مشکل نهاده‌ها حل می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: فقط در خصوص کنجاله سویا وقفه داشتیم که بانک مرکزی و وزارت صمت کمک کردند و روزانه پیگیر واردات نهاده‌ها هستیم و امیدواریم بازار نهاده‌های دامی در کنجاله سویا حل شود.

وی با اشاره به رونق طرح کشاورزی قراردادی گفت: در کشاورزی قراردادی سود کشاورزان افزایش می‌یابد و اتفاق بسیار خوبی برای کشاورزی است و سبب توسعه و پایداری در کشور می‌شود و کشاورزی‌های قراردادی برای کشاورز و صنایع تبدیلی یک موفقیت محسوب می‌شود.

کد خبر: ۳۷٬۵۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha