۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
تب «گران‌فروشی» میوه فروکش کرد
مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران:

تب «گران‌فروشی» میوه فروکش کرد

اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران گفت: در روزهای اخیر گزارش خاص مبنی بر گران‌فروشی میوه نداشتیم و با توجه به وفور میوه، مشکل چندانی به ما گزارش نشده است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمدعلی اسفنانی اظهار کرد: میوه و تره بار معمولا در ۱۰ روز نخست محرم متقاضی چندانی ندارد و مصرف به سانِ رویه‌های معمول است.

وی با اشاره به اینکه نظارت تعزیرات همچنان برقرار است، افزود: ایام محرم هر سال با بحث نذری و اطعام همراه بود و اقلامی نظیر گوشت، مرغ و برنج نظارت بیشتری می طلبید و امسال هم ضمن نظارت‌های گذشته، شاهد خرید بالایی نیستیم.

اسفنانی گفت: تعزیرات در میادین میوه و تره بار کانکس‌های دائمی داشته و گشت‌های مشترک با همکاری اتحادیه نظارت کلی دارد.

وی افزود: در روزهای اخیر گزارش خاص مبنی بر گران‌فروشی میوه نداشتیم و با توجه به وفور میوه، مشکل چندانی به ما گزارش نشده است.

اسفنانی خاطرنشان کرد: در فصول مختلف، شیوه‌های نظارتی را تغییر می دهیم؛ منتها بحث میوه تابع عرضه و تقاضاست و اگر مسئولان در بحث تامین کالا به نحوی عمل کنند که احساس شود کالا و میوه‌جات موجود بوده و در منظر مردم است، چندان با اتفاق خاصی در حوزه گران‌فروشی روبرو نخواهیم بود.

رئیس تعزیرات شهر تهران یادآور شد: سال گذشته به لحاظ بی تدبیری و نگاه منفعت طلبانه رقم قیمتی لیموترش بصورت غیر قابل باور و تا چند برابر افزایش یافت؛ چراکه تامین این کالا در میادین میوه و تره بار اتفاق نیفتاد.

اسفنانی ادامه داد: امسال اتحادیه، وزارت جهاد و تعاونی‌های روستایی باید [تدبیری برای این بازار بیاندیشند].

وی خاطرنشان کرد: گاه بهانه‌هایی پیدا می شود که شاهد افزایش قیمت چند قلم کالا باشیم و این بهانه‌ها باید از عده ای گرفته شود. در همین بحث لیموترش اگر ما ورود نمی کردیم، وضعیت خراب تر می شد.

در ادامه اسداله کارگر، رئیس اتحادیه میوه و سبزی از بازرسی‌های مدام همزمان با ایام محرم سخن گفت و افزود: اتاق اصناف و تعزیرات نظارت دارند و خوشبختانه هیچ افزایش قیمتی نداشتیم چراکه متقاضی در این ایام کمتر است.

وی فروش در بازار میوه و تره بار را بر اساس عرضه و تقاضا توصیف کرد و گفت: در حال حاضر عرضه بر تقاضا فزونی گرفته و لذا ثبات نسبی را داریم.

کارگر دو قلم میوه‌ی موز و خیار را دارای نوسان قیمتی در روزهای اخیر عنوان کرد و افزود: برای صادرات بلند مدت باید برنامه ریزی کنیم که در صورت صادرات، با گرانی در داخل روبرو نشویم.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: برای صادرات، حتما باید پیش بینی های لازم برای بازار داخل انجام گیرد. این برنامه‌ریزی و پیش بینی‌ها را وزارت جهاد کشاورزی باید انجام دهد.

وی افزود: لیموترش درپی شیوع کرونا مورد استقبال ناخودآگاه مردم قرار گرفت و لذا در عرضه و تقاضا دچار مشکل شد که البته مسئله ای استثنایی بود. باید برنامه ریزی بلند مدت برای صادرات صورت گیرد تا چنین نوساناتی در کشور اتفاق نیفتد.

کد خبر: ۳۷٬۵۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha