۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
عشایر از عوامل حفظ منابع پایه در چارچوب اقتصاد مقاومتی هستند
مشاور وزیر جهاد کشاورزی:

عشایر از عوامل حفظ منابع پایه در چارچوب اقتصاد مقاومتی هستند

طمراسی، مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت جهاد کشاورزی گفت: عشایر منابع پایه کشور از جمله مراتع را مدیریت می کنند و یکی از عوامل حفظ منابع پایه در چارچوب اقتصاد مقاومتی هستند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، احمد طمراسی در مراسم معارفه رئیس حراست سازمان امور عشایر، با بیان این که جامعه عشایری مصداق و تجلی اقتصاد مقاومتی هستند، اظهار داشت: اگر در بخش کشاورزی بخواهیم فکری برای یکی از اهداف محقق نشده و آرمانی کشور داشته باشیم شاید حوزه عشایر یکی از اولویت ها یا اولین اولویت است.

وی افزود: جامعه عشایری و سازمان امور عشایر بیشترین وزن و تکیه گاه را در حوزه ماموریت ها دارند و شاید نپرداختن به آن است که ما را دچار آسیب کرده است.

این مسئول ادامه داد: در کشوری که درگیر تحریم و محدودیت های اقتصادی است اگر به بخش عشایری و تولید توجه بیشتری شده بود کمتر درگیر این موضوعات می شدیم.

رئیس مرکز حراست وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی بخشی که می تواند در رسیدن به اقتصاد پایدار اثرگذار باشد همین بخش و حوزه عشایر است.

وی ادامه داد: عشایر به خوبی دین خود را به نظام و کشور ادا کرده اند و در عرصه اجتماعی و تولید بعنوان یک مجموعه قابل اتکا با یک عقبه خیلی قوی هستند.

طمراسی اظهار داشت: باید هم به ارتقای جایگاه عشایر و هم تبیین اهمیت عشایر و هم نقشی که در اقتصاد پایدار دارند توجه و تحقق آن را رقم بزنیم.

وی با تاکید بر تقویت حراست و تامین ابزارهای حراستی، گفت: با یک مرامنامه منبعث از شرع، قانون و اخلاق باید وظایف حراستی خودمان را انجام دهیم که ما آن را به عنوان صیانت از ارزشهای مادی و معنوی که جزو ماموریتها و حوزه مسوولیت حراستها قرار می گیرد، تلقی می کنیم.

در پایان این مراسم حکم انتصاب آقای علی سلیمی به عنوان رئیس اداره حراست سازمان امور عشایر ایران به وی ابلاغ و از تلاش ها و زحمات آقای مراد نژاد سرپرست پیشین حراست این سازمان تقدیر بعمل آمد.

گفتنی است؛ این مراسم با حضور رئیس، مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه، معاونین و مدیران سازمان امور عشایر، رئیس و معاونین مرکز حراست وزارت جهادکشاورزی، مدیرعامل اتحادیه دامداران متحرک و مدیرعامل صندوق توسعه حمایت از بخش کشاورزی عشایری برگزار شد.

کد خبر: ۳۷٬۴۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha