۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
نوسازی ۸۰ درصد ناوگان فرسوده از محل تولید داخل
مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد

نوسازی ۸۰ درصد ناوگان فرسوده از محل تولید داخل

بمانا، مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حوزه نوسازی ناوگان گفت: نوسازی ۸۰ درصد خودروهای فرسوده بوسیله تولید داخل و تنها ۲۰ درصد از محل واردات انجام خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «صدرا بمانا» افزود: این میزان واردات درکنار تولید در نظر گرفته شده تا بتواند مشکلات سیستم حمل و نقل جاده ای کشور را برطرف کند.

وی در ادامه ضمن اشاره به اجرای چهار طرح نوسازی برای ناوگان حمل و نقل جاده ای فرسوده در کشور اظهارداشت: طرح اول مربوط به ریاست جمهوری است که طرح کلید به کلید مشهور است.

مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در قالب این طرح ۱۷۶ هزار و ۵۵۰ دستگاه ناوگان فرسوده اعم از کامیون، اتوبوس و مینی بوس نوسازی می شود.

وی افزود: منابع اجرای این طرح از محل صندوق توسعه ملی تامین و بعد هم از محل صرفه جویی سوخت منابع مزبور به صندوق توسعه ملی بازگشته داده می شود.

بمانا بیان داشت: بطورکلی در این طرح ۵۰ درصد یارانه بلاعوض از سوی دولت پرداخت می شود در ضمن ۳۰ درصد قیمت خودور تسهیلات ۱۸ درصد و ۲۰ درصد هم آورده متقاضی است.

وی ادامه داد: هم اکنون در این طرح ۵۰۰ دستگاه کامیون تحویل داده شده و همینطور ۱۰۵ دستگاه اتوبوس هم در حال تحویل است.

مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حوزه نوسازی ناوگان گفت : طرح ریاست جمهوری هم ناوگان درون شهری و هم ناوگان برون شهری را شامل می شود.

وی افزود: فقط در این طرح ۱۲۰ هزار دستگاه کامیون برون شهری نوسازی خواهد شد.

بمانا اظهارداشت: منابع طرح کلید به کلید از محل منابع صرفه جویی سوخت توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال مدیریت شدن است و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان مجری در حال انجام وظیفه است.

وی ادامه داد: طرح دوم مربوط به نوسازی ۶۵ هزار دستگاه کامیون فرسوده بالای ۳۵سال است.

مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حوزه نوسازی ناوگان گفت: منابع این طرح هم از محل صرفه جویی سوخت تامین می شود.

وی افزود: در این دو طرح منابعی از بودجه عمومی دولت تخصیص داده نمی شود بلکه از محل صرفه جویی سوخت موضوع ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید است.

بمانا بیان داشت: پنج هزار دستگاه کامیون تاکنون در قالب این طرح به متقاضیان تحویل و قرارداد نوسازی پنج هزار دستگاه کامیون دیگر بسته شده است.

وی ادامه داد: بطورکلیدر این طرح هم ۸۰ درصد قیمت خودرو تسهیلات بانکی با سود ۹ درصد به متقاضیان پرداخت می شود.

مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حوزه نوسازی ناوگان گفت: در این طرح تریلرهای یخچالی هم نوسازی می شوند.

وی افزود: اجرای طرح سوم از منابع داخلی خود سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است البته نوسازی در این طرح بسیار محدود است چون منابع داخلی سازمان قابل توجه نیست.

بمانا تصریح کرد: دیروز با یکی از شرکت های تولید کننده نوسازی خودروهای فرسوده به تعداد ۱۰۰۰ دستگاه قرارداد منعقد شد.

وی افزود: این هم گذاشته شده برای کامیون های فرسوده با سن بالای ۵۵ سال که ۸۸۰ دستگاه است.

مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حوزه نوسازی ناوگان گفت: در این طرح ۶۰ درصد قیمت خودرو تسهیلات بانکی با سود ۹ درصد به متقاضیان پرداخت می شود.

وی افزود: طرح چهارم مربوط به بند سه ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه است.

بمانا یادآورشد: به موجب این طرح کامیون های زیر سه سال ساخت در کنار تولید داخل برای توازن قیمت و جبران کمبودهای تولید داخل اجازه واردات دارند.

کد خبر: ۳۷٬۴۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha