۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
۷۰ کیلومتر بزرگراه در ایلام ساخته شده است
استاندار ایلام:

۷۰ کیلومتر بزرگراه در ایلام ساخته شده است

ایلام- استاندار ایلام از ساخت ۷۰ کلیومتر بزرگراه در استان طی سه سال گذشته خبر داد و گفت: راه‌های اصلی استان نیز به ۶۰۰ کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران در محل صدا و سیمای ایلام به ناسبت هفته دولت اظهار کرد: طرح ها و پروژه های فراوانی در استان در زمینه توسعه زیرساخت ها ایجاد و در حال انجام است.

وی افزود: ساخت ۷۰ کیلومتر بزرگراه و افزایش طول بزرگراه های استان ایلام از ۳۵ کیلومتر  به ۱۲۰ کیلومتر از جمله مهمترین دستاورد سه سال گذشته در حوزه راهسازی بود است.

استاندار ایلام با اشاره به افزایش طول تونل های استان از چهار هزار متر به ۱۱ هزار و ۵۰۰ متر طی سه سال گذشته، گفت:راه های اصلی استان از ۴۳۰ کلیومتر به ۶۰۰ کیلومتر افزایش پیدا کرده و  ۳۴۰ کلیومتر راه فرعی و روستایی نیز در استان ساخته شده است.

سلیمانی دشتکی از آماده‌ شدن واحد شیرین سازی پتروشیمی ایلام برای افتتاح خبر داد و گفت: واحد الفین مجتمع پتروشیمی ایلام موسوم به الفین سیزدهم به عنوان تنها واحد الفین در غرب کشور برای افتتاح با اعتبار یک هزار و ۴۷۲ میلیارد تومان و اعتبار ارزی ۷۹۰ میلیون یورو آماده افتتاح است.

وی از شروع بکار پروژه تقویت چاه های گاز استان با اعتبار ۱۲۰ میلیون یورو خبر داد و گفت: برای اجرای پروژه‌ لرزه‌نگاری ایوان و چرداول توسط شرکت دانا و شروع فاز دوم آن ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

استاندار ایلام گفت: همچنین برای اجرای پروژه لرزه نگاری دانان در آبدانان و دهلران ۱۲۰۰ میلیارد تومان هزینه می شود.

کد خبر: ۳۷٬۴۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha