۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
سرمایه گذاری ۳ هزار میلیاردی در حوزه صنعت و معدن خراسان جنوبی
سرپرست سازمان صمت خراسان جنوبی خبر داد

سرمایه گذاری ۳ هزار میلیاردی در حوزه صنعت و معدن خراسان جنوبی

بیرجند- سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریالی در حوزه صنعت و معدن استان خبر داد و گفت: این سرمایه گذاری برای افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی ۱۳ پروژه صنعتی و معدن طی هفته دولت انجام شده است.

به گزارش خبرنگار بازار عباس جرجانی ظهر یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت که در سالن جلسات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با هفته دولت سال جاری ۱۰ پروژه صنعتی و معدنی در استان افتتاح خواهد شد که برای ۱۱۱ نفر اشتغال می شود.

 وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی سه پروژه دیگر طی هفته دولت عنوان کرد: پیش بینی اشتغال این پروژه ها ۲۳۶ نفر است.

جرجانی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی طرح دولومیت کلسینه و زینتر شده در سربیشه با ظرفیت ۱۶۰ هزار تن گفت: اشتغال پیش بینی شده در این پروژه ۳۶ نفراست.

 وی  با بیان اینکه کارخانه فراوری منیزیت در نهبندان با سرمایه گذاری ۵۷۰ میلیارد ریال عملیات احداث آن آغاز می شود، عنوان کرد:  ظرفیت این کارخانه ۱۵ هزار تن و اشتغال ۵۰ نفر را به همراه خواهد داشت.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: عملیات اجرایی واحد فراوری معدن مس قلعه زری با سرمایه گذاری یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال و ظرفیت ۱۵۰ هزار تن با اشتغال ۱۵۰ نفر نیز در هفته دولت در شهرستان خوسف آغاز می‌ شود.

جرجانی به پروژه های افتتاحی هفته دولت در استان هم اشاره کرد و گفت: طرح تولید ماسک تنفسی و پوشش‌های بیمارستانی سربیشه با ظرفیت تولید ماهانه حدود ۴۰۰ هزار عدد و  سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد ریال  در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

به گفته وی واحد استخراج و دانه‌بندی فراوری بنتونیت قله قنداب شهرستان فردوس نیز با ظرفیت سالانه هفت هزار تن و سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد ریال افتتاح می شود.

وی  با اشاره به بهره‌برداری از تعاونی تولید فرش دستباف در شهرستان فردوس عنوان کرد: این تعاونی ظرفیت تولید ۱۵۰ مترمربع فرش را دارد که یک میلیارد ریال برای آن سرمایه گذاری انجام شده است.

وی از افتتاح واحد تولید منیزیت کلسینه شده در شهرستان سربیشه خبر داد و بیان داشت: ظرفیت این واحد سالانه ۳۰ هزار تن منیزیت است که برای آن ۲۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

به گفته وی همچنین در این ایام واحد زغالشویی شرکت فجر مزینو طبس با ظرفیت تولید ۲۵۰ هزار تن و سرمایه‌گذاری ۱۷۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می ‌رسد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه واحد تولیدی انواع محصولات سنگی در بیرجند همزمان با هفته دولت افتتاح خواهد شد، گفت: سرمایه‌گذاری این پروژه ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی بیان کرد: همزمان با هفته دولت  با سرمایه گذاری ۲۳۰ میلیارد ریال واحد تولید شن و ماسه خوسف با ظرفیت تولید ۱۲۰ هزار تن راه‌‍ اندازی مجدد می‌شود.

وی افتتاح یک واحد زغال از ضایعات منابع سلولزی در شهرستان بیرجند را از دیگر طرح‌های  قابل افتتاح هفته دولت اعلام کرد و گفت: برای این پروژه سرمایه‌گذاری چهار میلیارد ریالی انجام شده است.

جرجانی از افتتاح واحد استخراج منیزیت از معدن بیچه سربیشه با سرمایه گذاری حدود ۷ میلیارد ریال نیز خبر داد و گفت: ظرفیت این واحد سالانه دو هزار تن است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: واحد معدنی استخراج منیزیت و هیدرو منیزیت در سربیشه با ظرفیت پنج هزار و  ۱۰۰ تن و سرمایه‌گذاری حدود ۳۵ میلیارد افتتاح می شود.

کد خبر: ۳۷٬۳۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha