۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
کسری‌ بودجه از طریق واگذاری‌ها و انتشار اوراق جبران می شود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

کسری‌ بودجه از طریق واگذاری‌ها و انتشار اوراق جبران می شود

قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه دولت به غیر از درآمدهای مالیاتی درآمد جدیدی ندارد، گفت: ناچاریم کسری‌ها را از طریق واگذاری‌ها و انتشار اوراق جبران و تامین کنیم.

جعفر قادری در گفت‌وگو باخبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به راهکارهای منطقی مجلسیان به دولت برای جبران کسری بودجه، گفت: در راستای کسری بودجه باید از ظرفیت‌های دارایی‌های دولت استفاده کرد.

وی افزود: بخشی از اموال و دارایی‌های دولت که بلا استفاده مانده باید وارد گردونه شده و به فروش برسد تا دولت از این طریق منابعی را برای جبران کسری خود به دست بیاورد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: دولت همچنین می‌تواند از طریق انتشار سهام واحدهای تولیدی متعلق به خود منابعی را جمع‌آوری کند.

قادری اظهار داشت: دولت در این زمینه هم می‌تواند شاهد توسعه واحدهای تولیدی باشد و هم از این طریق بخشی از سهام خود را به بخش خصوصی واگذار کند.

این نماینده مجلس گفت: همچنین دولت در راستای جبران کسری بودجه خود می‌تواند اوراق بدهی منتشر کند، منتها نگرانی که در این بخش وجود دارد این است که این بدهی در آینده به بدهی دولت به بانک‌ها تبدیل ‌شود و نهایتا به رشد نقدینگی و افزایش پایه پولی دامن بزند.

عضو کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: دولت همچنین می‌تواند با صرفه‌جویی در هزینه‌های خود، کسری بودجه خود را جبران کند.

این نماینده مجلس گفت:‌ در حال حاضر دولت به غیر از درآمدهای مالیاتی درآمد جدیدی ندارد لذا ما ناچاریم کسری‌ها را از طریق واگذاری‌ها و انتشار اوراق جبران و تامین کنیم.

کد خبر: ۳۷٬۳۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha