۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳
 دُرنا به جای نیما  برای قطعه سازان تامین ارز می کند
رئیس کمیته ارزی انجمن صنایع همگن قطعه‌ سازان کشور خبر داد:

دُرنا به جای نیما برای قطعه سازان تامین ارز می کند

قریب، رئیس کمیته ارزی انجمن صنایع همگن قطعه‌ سازان از راه‌اندازی سامانه درنا به جای سامانه نیما برای تخصیص ارز مورد نیاز قطعه‌ سازان خبر داد.

بازار؛ گروه خودرو: نوید قریب، رئیس کمیته ارزی انجمن صنایع همگن قطعه سازان با اشاره به آخرین اقداماتی که برای تخصیص ارز مورد نیاز قطعه ‌سازان انجام شده است، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی که بانک مرکزی انجام داده قرار است سامانه درنا بعد از راه‌اندازی جایگزین سامانه نیما شود.

وی با اشاره به اینکه احتمال دارد این سامانه در ابتدای فعالیت با مشکلاتی همراه باشد، اضافه کرد: هر سامانه‌ای که وارد سیستم بانکی می‌شود به طور حتم یکسری نواقصی خواهد داشت که درصدد برطرف آن هستند.

قریب با اشاره به اینکه اختصاص ارز و قیمت در سامانه نیما بر اساس اولویت‌های گروه کالایی که وزارت صمت انجام می‌گیرد است، ادامه داد: قطعه ‌سازان در صورت انجام ثبت سفارش، درخواست ‌شان در گروه کالاهای ۲۱ تا ۲۵ در سامانه درنا بررسی خواهد شد. البته هنوز با توجه به اینکه سامانه درنا یک سامانه جدید است و یا همه بانک‌های عامل آموزش کامل ندیده‌اند، برای این گروه کالا همچنان از سامانه نیما استفاده می‌شود.

این عضو صنایع همگن قطعه ‌سازان کشور با اشاره به محدوده فعالیت سامانه نیما گفت: این سامانه گروه کالاهای ۲۱ تا ۲۴ را برای تخصیص ارز اولویت قرار داده و برای  تخصیص ارز بین دو تا سه هفته زمان لازم است.

وی همچنین با اشاره به زمان مورد نیاز برای مشخص شدن نواقص سامانه جدید افزود: با توجه به شناختی که در مورد نرم‌افزارهای ارائه شده طی دو سال اخیر داریم به نظر می‌رسد خیلی زود با به روز رسانی و شنیدن مشکلات، نواقص برطرف شود. البته در این راستا بانک مرکزی محلی را ایجاد کرده تا هر روز متقاضیان بتوانند از ساعت هشت صبح تا یک بعد از ظهر مشکلات را اعلام و سپس بعد از بررسی آن برطرف کنند.

رئیس کمیته ارزی انجمن صنایع همگن قطعه سازان با اشاره به اینکه انتظار می‌رود با راه‌اندازی سامانه جدید مشکلات قطعه ‌سازان برطرف شود، اضافه کرد: همه شرایط تحریم، شیوع بیماری کرونا و غیره را می‌دانیم و بهترین تصمیمی که گرفته شده همین ورود اطلاعات به صورت سیستمی است. با این اقدام اولویت بندی‌ها سازوکار مشخصی پیدا کرده و تولید کنندگان هم می‌توانند برنامه ریزی بهتری برای ادامه تولید داشته باشند.

کد خبر: ۳۷٬۳۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha