۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات مقاوم سازی منازل روستایی در فارس
معاون بنیاد مسکن استان فارس اعلام کرد

پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات مقاوم سازی منازل روستایی در فارس

شیراز- معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان فارس از پرداخت یک هزار و ۱۴۸ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره در جهت مقاوم سازی منازل روستایی در استان فارس خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از بنیاد مسکن استان فارس، فرج الله نصیری با گرامیداشت هفته دولت و نکوداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت، افزود: تجربه زمین لرزه‌های ویرانگر در جنوب و غرب استان فارس در سال‌های گذشته نشان داده است که مناطق روستایی مقاوم‌سازی شده کمترین میزان خسارت را دید. این موضوع در سیل و دیگر رخدادهای مخرب طبیعی نیز مشهود بوده است.

او یادآور شد: در استان فارس سال گذشته یک هزار و ۱۴۸ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره و منابع مالی و بانکی برای مقاوم سازی بافت‌های فرسوده و واحدهای مسکونی روستایی اختصاص یافته است.

نصیری یکی از مهمترین آسیب‌های مطرح در بررسی حوادث بحرانی را  خسارات جانی ناشی از بلایای طبیعی نظیر زلزله دانست و گفت: سابقه تلفات سنگین در زلزله‌های سال‌ها و دهه‌های اخیر، مدت هاست موضوع نوسازی بافت فرسوده را در ذهن جامعه و مسئولین  گشوده است. سنگین‌ترین تلفات جانی در بلایای طبیعی رخ داده طی دهه‌های گذشته مربوط به زلزله رودبار و زلزله بم در مقیاس ده‌ها هزار نفر بود تلفات سنگین این حوادث در حالی رخ داد که در صورت مقاوم سازی بافت فرسوده این مناطق، خسارات ناشی به جای مانده از این حوادث به طور چشمگیری کاهش می‌یافت.

او خواستار استقبال بیشتر روستاییان از تسهیلات مقاوم سازی بافت‌های فرسوده شد و اضافه کرد: آمار سرشماری سال ۹۵ حاکی از آن است که جمعیت ۲۱ میلیونی روستائیان کشور در ۵ میلیون و ۳۷۳ هزار واحد روستایی ساکن هستند. این در حالی است که بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد روستایی فرسوده در کشور وجود دارد. یعنی ۶۳ درصد از بافت مسکونی روستایی کشور فرسوده هستند که در صورت وقوع هرگونه حادثه طبیعی جان ۱۳ میلیون نفر در معرض خطر قرار می‌گیرد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف به بازسازی و مقاوم‌سازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور است که بخش عمده‌ای از این واحدها در استان فارس مقاوم سازی می‌شود.

کد خبر: ۳۷٬۳۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha