۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
هند، آفریقای جنوبی و برزیل در معرض شدیدترین ضربه اقتصادی کرونا
«وریسک مپلکرافت» منتشر کرد

هند، آفریقای جنوبی و برزیل در معرض شدیدترین ضربه اقتصادی کرونا

براساس گزارش شرکت «وریسک مپلکرافت»، کشورهای گروه جی۲۰ با کمترین مقاومت همچون هند، آفریقای جنوبی و برزیل در مقایسه با کشورهای ثروتمندتر در معرض بیشترین آسیب از ناحیه کرونا و عواقب بعد از آن قرار دارند.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، براساس اظهارات «دیوید ویل» و «جاشوآ کارت‌رایت»، هند، آفریقای جنوبی و برزیل با بیشترین رکود و ضربه ناشی از پاندمی مواجه خواهند شد.

کشورهای جی۲۰ در اروپای غربی و آسیای شرقی این ظرفیت را دارند که نسبت به اعضای این گروه با بازارهای نوظهور، سریع‌تر از پاندمی احیا شوند.

کشورهای غنی‌تر، قرنطینه‌های سختگیرانه‌تری را اعمال کرده و موفق شدند تا در برهه‌ای که اقتصاد آنان وارد یک کمای خودخواسته شد، از شهروندان خود حمایت کنند و این در حالی است که کشورهای فقیرتر جی۲۰ موفق به اجرای چنین برنامه‌های حمایتی نشدند.

آمریکا نمونه بارز یک مثال نقض است؛ کشوری که به دلیل «بازگشایی سیاست‌زدهِ کسب و کارهای دولتی» که منجر به تداوم شیوع ویروس شد، در بین کشورهای توسعه یافته کم تاثیرترین واکنش را برابر پاندمی نشان داد.

با این حال، در این گزارش اضافه شده است که به محض تولید واکسن، قدرت بالای مالی آمریکا تاثیرات بد اقتصادی و رکود را تعدیل خواهد کرد.

گروه جی۲۰ که از اتحادیه اروپا و ۱۹ اقتصاد برتر جهان تشکیل می‌شود، می‌تواند انتظار داشته باشد که اعضای آن از طریق «شاخص ظرفیت احیا» تدوین شده توسط موسسه وریسک مپلکرافت، شاهد احیای دوطرفه باشند.

این شاخص توانایی یک کشور را برای احیا از بحران اندازه گیری می‌کند. هند، آفریقای جنوبی و برزیل در قعر رده بندی این شاخص جای دارند.

این سه اقتصاد در مجموع ۲۰ درصد جمعیت جهان، ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی جهان، ۳.۷ درصد مجموع تجارت جهان و ۳.۲ درصد جریان سرمایه گذاری مستقیم خارجی جهان را تشکیل می‌دهند.

صندوق بین المللی پول در تازه‌ترین گزارش دورنمای اقتصادی جهان پیش بینی کرده است که رشد اقتصادهای نوظهور در سال ۲۰۲۰ با کاهش ۳.۲ درصدی روبرو خواهد شد که بیشترین افت این گروه در تاریخ ثبت شده محسوب می‌شود.

کد خبر: ۳۷٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha