۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
مازندران تنها استان ساحلی فاقد منطقه آزاد است
استاندار مازندران:

مازندران تنها استان ساحلی فاقد منطقه آزاد است

ساری- استاندار مازندران گفت: مازندران تنها استان ساحلی بدون منطقه آزاد است و امیدواریم این خواسته مردم عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد حسین زادگان صبح یکشنبه در نشست خبری هفته دولت با بیان اینکه مناطق آزاد واردات محور شدند، گفت: این درحالی است که مختصات و شرایط اقتصادی مازندران متفاوت است و این ناشی از بازار ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد دلاری است که در حاشیه خزر وجود دارد.

وی بحث تهاجم فرهنگی را از دیگر ایرادات وارده به منطقه آزاد ذکر کرد و گفت: ایجاد سه لکه منطقه آزاد به دلیل ویژگی های استان است و امیدواریم تصویب شود.

حسین زادگان با اشاره به اینکه مازندارن تنها استان ساحلی فاقد منطقه آزاد است، ادامه داد: برای آنکه مزیت هایی برای استان تعریف کنیم، سه منطقه آزاد را پیشنهاد دادیم.

استاندار مازندران یادآور شد: ایجاد منطقه آزاد می تواند سرمایه گذذاری را در استان توسعه دهد و انتظار داریم مازندران را از داشتن منطقه آزاد محروم نکنند.

حسین زادگان با اشاره به رشد مشارکت اقتصادی، ضریب آن را ۴۴ درصد ذکر کرد و گفت: آمار بیکاری در بهار امسال کاهش یافته است.

استاندار مازندران با اشاره به رونق کارخانه ها و واحدهای تولیدی در استان یادآور شد: کارخانه صنایع چوب و کاغذ از پروژه های بزرگ و مهم استان به شمار می رود که قرار است در بورس عرضه شود.

حسین زادگان با باین اینکه تا پایان ۹۷ حدود ۱۷۶ واحت تحت تملک بانک ها بود، اظهار داشت: در حال حاضر این آمار کاهش یافته  و به ۱۲۶ واحد رسیده است.

وی با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات و اشتغال فراگیر جایگاه خوبی داریم گفت: بیش از هزار پروژه توسط بنیاد برکت در استان اجرا شده است.

استاندار مازندران به ایجاد اسکله های تفریحی و توریستی در نوار ساحلی اشاره و اضافه کرد و گفت: طی دو سال اخیر ۸۷ کیلومتر از نوار ساحلی استان آزادسازی شده است و این کار سبب شده تا دست ما به دریا برسد.

وی اسکله های تفریحی و مارینا را از جمله پروژه ها برای دسترسی و بهره برداری از دریا ذکر کرد و گفت: قراردادی با شرکت چینی برای ساخت تاسیسات مارینا در غرب مازندران ایجاد شده است.

کد خبر: ۳۷٬۲۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • خ IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
      0 0
      آخرش مازندران رو به چینی ها می فروشید