۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹
 ۶۰۰ هکتار از باغات و مزارع زنجان دچار حریق شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

 ۶۰۰ هکتار از باغات و مزارع زنجان دچار حریق شد

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه طی پنج ماهه سالجاری ۶۱ موردآتش سوزی در مزارع و باغات استان رخ داده است، گفت: ۶۰۰ هکتار از باغات و مزارع استان دچار حریق شده است.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار، به آتش سوزی باغات  و مزارع زنجان اشاره کرد و گفت: طی پنج ماهه سالجاری ۶۱ مورد حریق در مزارع و باغات استان رخ داده است. 

وی اظهار کرد: متاسفانه طی پنج ماهه سالجاری ۶۰۰ هکتار از باغات و مزارع زنجان دچار آتش سوزی شده که در این میان شهرستان‌های زنجان، ماهنشان و ابهر بیشترین خسارت را به خود اختصاص دادند. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت:  در این میان آتش سوزی ها به باغات و مزارع استان بیش از ۵۰ میلیارد ریال در بخش کشاورزی خسارت برجای گذاشت.

تاراسی، با بیان اینکه سازمان صندوق بیمه کشاورزی در قبال خسارت وارد شده به مزارع و باغات کشاورزان بیمه لازم را پرداخت می کند، تاکید کرد: کشاورزان باید نسبت به بیمه محصولات کشاورزی و باغات حتما اقدام کنند. 

وی مساحت اراضی آبی کشاورزی زنجان  را ۱۶۸هزار و ۳۹۵ هکتار معادل دو درصد اراضی کشور اعلام کرد و یادآور شد: این استان در تولید محصولات کشاورزی با کیفیت جایگاه خوبی دارد، بنابراین باید بیمه محصولات کشاورزی مورد توجه قرار گیرد. 

کد خبر: ۳۷٬۱۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha