۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
۲۵ درصد سهام شستا در بورس ارائه می‌شود/ اعمال افزایش حق مسکن کارگران از تیر ماه
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

۲۵ درصد سهام شستا در بورس ارائه می‌شود/ اعمال افزایش حق مسکن کارگران از تیر ماه

شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قرار است شرکت‌هایی که وارد بورس می‌شوند تا پایان سال ۲۵ درصد سهام خود را در بورس ارائه کنند.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در حاشیه افتتاح مرکز ارتباط با بازنشستگان و مرکز نوآوری صبا گفت: طبق مصوبه دولت قرار است شرکت‌هایی که وارد بورس می‌شوند تا پایان سال ۲۵ درصد سهام خود را در بورس ارائه کنند.

وزیر تعاون افزود: ارزش شرکت شستا در روز اول ۱۵۰ هزار میلیارد تومان بود که الان ارزش بازاری آن الان به حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است و اگر ۲ درصد از سهام این شرکت هم بیشتر در بورس ارائه شود، حجم بالایی خواهد بود و متعهد هستیم تا پایان سال ۲۵ درصد از سهام شستا را در بورس ارائه کنیم.

وی درباره افزایش حق مسکن کارگران هم گفت: این افزایش حق مسکن از اول تیرماه اعمال می‌شود.

شریعتمداری، در مورد دریافت بیمه بیکاری کارگرانی که به خاطر کرونا به صورت اجباری بیکار شدند، گفت: مشکلاتی در سامانه ثبت کارگران ایجاد شده بود که رفع و قرار شد با ثبت‌نام در سامانه کارا، زمینه‌ای فراهم شود تا کارگرانی که در شرایط کرونا به صورت اجباری بیکار شدند، طبق مصوبه ستاد ملی کرونا به میزان ۵۵ درصد حداقل مزد کارگران به علاوه ۵ درصد برای هر سر عائله دریافت کنند و کسانی که از ۲۰ اسفند سال گذشته تاکنون بیکار شده‌اند، مشمول این بیمه بیکاری می‌شوند.

شریعتمداری افزود: مطابق ماده ۶ و ۷ قانون بیمه بیکاری، نیاز به حضور فیزیکی افراد نیست و فقط کافی است در سامانه مربوطه ثبت‌نام کنند و تقاضای خود را اعلام کنند و حق بیمه بیکاری از طریق شماره شبا به حساب افراد واریز می‌شود و در مورد تمدید دفترچه‌های بیمه تأمین اجتماعی نیاز به مراجعه حضوری نیست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد ۶۰ درصد از جامعه ایران در حال حاضر جوان است، مشکل اول در کشور هم بیکاری است که باید افراد بیکار با مهارت مجهز شوند. از طرفی، به خاطر تغییر جمعیت به سمت پیری به گونه‌ای است که فرصت‌های بزرگی را در حال از دست دادن هستیم و جامعه به سمت جامعه پیر حرکت می‌کند، ما نیازمند به نوتوانی یعنی توانمندسازی بازنشستگان هستیم.

وی افزود: از بازنشستگان که دارای توانایی هستند می‌توان به عنوان مشاوره شغلی استفاده کرد چرا که آنان عصاره توان جامعه هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره راه‌اندازی ارتباط بازنشستگان ومرکز نوآوری صبا گفت: دولت که در این زمینه دچار کم‌شنوایی وکم‌بینایی بود، از امروز هم شنواتر و هم بیناتر می‌شود و ارتباط با ذینفعان و بازنشستگان به وسیله استارت‌آپ‌ها و مرکز نوآوری صبا بهتر می‌شود.

وی گفت: به وسیله شرکت‌های نوآور و استارت‌آپ می‌توانیم از توان بازنشستگان هم در راستای نوتوانی استفاده کنیم.

شریعتمداری درباره فروش صندوق دارا یکم و دارا دوم از باقیمانده سهام عدالت مردم هم گفت: این از مواردی است که می‌دانم و نمی‌گویم، چون موضوع تخصصی مربوطه وزیر اقتصاد است و از ایشان سؤال کنید.

شریتعمداری درباره اینکه آیا کارگران مناطق آزاد و ویژه هم باید مشمول قانون کار شوند، گفت: همه کسانی که در جغرافیای ایران زندگی می‌کنند مکلف به رعایت قانون کار هستند گرچه در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باشند و در هیچ جای ایران و سرزمین و جغرافیای ایران هیچ‌کس نمی‌تواند کمتر از آنچه که در قانون کار و شورای عالی کار برای حداقل دستمزد درنظر گرفته شده، مزد کمتری بدهد و حقوق اساسی کارگر را که همان رعایت حداقل دستمزد کارگر است، زیر پا بگذارد یا از قانون عدول کند. هم قانون کار و هم قوانین دیگر اجازه عدول از این مسئله را نمی‌دهند.

کد خبر: ۳۷٬۱۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha