۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
خیز ایران برای کسب جایگاه نخست صنعت پتروشیمی
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اعلام کرد

خیز ایران برای کسب جایگاه نخست صنعت پتروشیمی

محمدی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: ایران به جایگاه نخست صنعت پتروشیمی در منطقه می‌رسد.

به گزارش بازار به نقل از صدا وسیما، بهزاد محمدی به جایگاه نخست صنعت پتروشیمی ایران در منطقه پس از تحقق جهش سوم صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۴ اشاره کرد و افزود: افزون بر طرح‌های جهش دوم و سوم صنعت پتروشیمی ۳۴ طرح جدید با حجم سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیارد دلار و با مجموع ظرفیت ۱۹ میلیون تن تعریف شده است با اجرای آن‌ها، جایگاه ایران ممتازتر می‌شود.

وی همچنین طرح‌های پیشران را شاه کلید توسعه صنعت پتروشیمی دانست و گفت: فرآیند تعریف طرح‌های پتروشیمی با خوراک ترکیبی و طرح‌های پیشران مبتنی بر تفکر، تلاش، مهندسی و محاسبات دقیق بازار است. این طرح‌ها به احتمال زیاد در این دولت کلنگ‌زنی و فعال می‌شوند، اما روند تکمیل آن‌ها در دولت آینده ادامه خواهد داشت.

محمدی باتاکید براینکه توسعه صنعت پتروشیمی باید کیفی و پایدار باشد افزود: توسعه هوشمندانه صنعت پتروشیمی ایران شکل گرفته تا ضمن تحقق ظرفیت ۱۰۰ میلیون تن برنامه ششم توسعه در سال ۱۴۰۰، صنعتی پایدار و تاب‌آور در برابر آسیب‌ها داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به رتبه نخست ایران در مجموع ذخایر نفت و گاز ایران در جهان، توسعه صنعت پتروشیمی با این میزان خوراک را یک الزام دانست و تاکید کرد: چهار طرح عظیم خوراک ترکیبی با مجموع سرمایه‌گذاری حدود ۱۱ میلیارد دلار تعریف شده است که ظرفیت صنعت پتروشیمی را ۱۱ میلیون تن افزایش خواهند داد که کلنگ عملیات اجرایی پتروشیمی ارغوان به عنوان نخستین طرح خوراک ترکیبی در ۱۷ مردادماه امسال با سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی سازمان صداوسیما در عسلویه زده شد و دو طرح خوراک ترکیبی دیگر نیز از سوی هلدینگ خلیج فارس در عسلویه و یک طرح نیز از سوی هلدینگ نفت و گاز پارسیان در سیراف اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح‌های پیشران در چهار شاخه متانول، پروپیلن، اتیلن و بنزن تعریف شده‌اند و ۲۰ طرح هوشمند در بخش طرح‌های پیشران براساس دسته‌بندی محصولات وارداتی به منظور تأمین نیاز داخل در نظر گرفته شده است که به‌زودی به دولت ارائه می‌شود. این طرح‌ها رونق صنایع پایین‌دستی و افزایش اشتغالزایی را به دنبال دارد.

کد خبر: ۳۷٬۰۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha