۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳
دولت می‌خواهد به هر شگردی کسری بودجه خود را جبران کند
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس:

دولت می‌خواهد به هر شگردی کسری بودجه خود را جبران کند

رحیمی مظفری، عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس معتقد است دولت می‌خواهد به هر شگردی و با اجرای سیاست‌های اشتباه همچون طرح پیش فروش اوراق نفتی، پول را از کف بازار جمع کند تا علاوه بر جبران کسری بودجه خود، تورم را کنترل کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالعلی رحیمی مظفری درخصوص تصمیم دولت مبنی بر فروش اوراق سلف نفتی در داخل کشور، گفت: پیش فروش زمانی کاربرد دارد که کالایی در بازار با وجود داشتن تقاضا، موجودی نداشته باشد بنابراین نباید جنس آماده فروش که خریدار دارد را پیش فروش کرد چراکه در این صورت زمینه هر گونه فساد و مشکلات حقوقی فراهم می‌شود.

نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:هدف دولت از این طرح جبران کسری بودجه است در حالی که فروش نفت برای جبران کسری خلاف قانون است.

وی افزود: سوال این است چرا دولت قانون را عملی نمی‌کند و دست بر روی طرحی گذاشته است که دولت آینده را مقروض و گرفتار خواهد کرد لذا از آنجا که فروش نفت به این شکل در قانون نیامده است باید نحوه فروش و هزینه کرد آن مشخص شود.

وی با بیان اینکه راه‌های درآمدی بسیاری برای دولت جهت تامین بودجه وجود دارد، گفت: دولت باید از ابتدای کار خود راه‌های درآمدی دیگری را تعریف می‌کرد تا امروز مجبور نباشد برای تامین مالی خود شاکله اقتصادی کشور را متزلزل کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس معتقد است دولت می‌خواهد به هر شگردی و با اجرای سیاست‌های اشتباه، همچون طرح پیش فروش اوراق نفتی، پول را از کف بازار جمع کند تا هم کسری بودجه خود را جبران و هم بتواند تورم را کنترل کند.

کد خبر: ۳۶٬۹۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha