۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
 زنجان سومین استان تولید کننده صنایع دستی فلزی در کشور است
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان:

زنجان سومین استان تولید کننده صنایع دستی فلزی در کشور است

زنجان- ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی زنجان با بیان اینکه زنجان سومین استان تولید کننده صنایع دستی فلزی در سطح کشور است، گفت: ۶ هزار صنعتگر در رشته های مختلف صنایع دستی در استان فعالیت می کنند. 

امیر ارجمند در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه زنجان سومین استان تولید کننده صنایع دستی فلزی در سطح کشور است، گفت: ۶ هزار صنعتگر در رشته های مختلف صنایع دستی در استان فعالیت می کنند. 

وی با بیان اینکه توسعه صنایع دستی و معرفی شایسته آن‌ها در بازارهای بین المللی صنعت ِگردشگری را تقویت می کند، اظهار کرد: این استان به شهر ملیله جهانی معروف شده است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، بر لزوم توسعه کارگاه‌های صنایع دستی در زنجان تاکید کرد و یادآور شد: در سال جهش تولید تعداد این کارگاه‌ها به تعداد ۲۰ مورد افزایش می یابد. 

وی از فعال بودن بیش از ۵۸ رشته صنایع دستی در زنجان خبر داد و تاکید کرد: ۴۰۰ فروشگاه فعال صنایع دستی در سطح استان زنجان فعال است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، ابراز داشت: میراث فرهنگی استان نسبت به احیای چند رشته صنایع دستی که مورد فراموشی واقع شده بوده اقدام کرده که در اشتغال بخش صنایع دستی بسیار موثر خواهد بود. 

ارجمند گفت: در سال جهش تولید رشته های صنایع دستی مورد غفلت واقع شده احیا می شوند. 

کد خبر: ۳۶٬۸۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha