۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
هزار و ۴۴ پروژه عمرانی با ۲۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در گیلان افتتاح می شود
استاندار گیلان:

هزار و ۴۴ پروژه عمرانی با ۲۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار در گیلان افتتاح می شود

رشت- استاندار گیلان گفت: همزمان با هفته دولت هزار و ۴۴ پروژه با دو هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان در استان بهره برداری می شود.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در جلسه شورای اداری استان از بهره‌برداری یک‌هزار و ۴۴ پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان در هفته دولت سال جاری خبر داد و گفت: این میزان ، نسبت به سال گذشته به لحاظ اعتباری از رشد ۵۵ درصدی برخوردار است و از مجموع این اعتبارات، یک‌هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان مربوط به بخش خصوصی بوده که در حوزه های شیلات، جهاد کشاورزی ،گردشگری، صنعت و معدن و نیز منطقه آزاد انزلی سرمایه گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال در شرایطی به استقبال هفته دولت می رویم که این مناسبت، از یکسو با ایام محرم تقارن یافته و از سوی دیگر با دشواری های ناشی از شیوع کرونا مواجه ایم، گفت: بر این مبنا لازم است برنامه هایی که برای گرامیداشت این ایام در نظر گرفته شده، با درنظرگرفتن این موضوع باشد و در این راستا تأکید دارم تا از برگزاری اجتماعات با جمعیت زیاد پرهیز و از بستر فضای مجازی استفاده بیشتری شود.

وی از بهره‌برداری یک‌هزار و ۴۴ پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۳۸۷ میلیارد تومان در هفته دولت سال جاری خبر داد و گفت: این میزان اعتبار نسبت به سال گذشته از رشد ۵۵ درصدی برخوردار شده و از مجموع این اعتبارات، یک‌هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان مربوط به بخش خصوصی بوده که در حوزه های شیلات، جهاد کشاورزی ،گردشگری، صنعت و معدن و نیز منطقه آزاد انزلی سرمایه گذاری شده است.

استاندار گیلان تشریح دستاوردها و موفقیت ها را موجب افزایش امید در مردم و دلگرمی بیشتر کارآفرینان، فعالان اقتصادی و صاحبان کسب و کار دانست و افزود: تداوم این رویکرد به طور قطع منجر به سرعت گرفتن چرخه تولید کشور ، رونق تولید و تحقق شعار راهبردی جهش تولید خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجموعه دولت با همراهی مدیران، کارکنان و همکاری سایر قوا به ویژه مردم در اجرای منویات رهبر معظم انقلاب توانست تاب آوری مقابل دشمنی ها را اثبات کند و آثار زیانبار تحریم ها را کاهش دهد، گفت: بیان هنرمندانه موفقیت ها و دستاوردها، موجب یأس تحریم کنندگان و امیدواری مردم سرافرازمان می‌شود.

زارع با تأکید براینکه اتکاء به ظرفیت ها و توانمندی‌های داخلی، آزادسازی و فعال کردن ظرفیت های نیمه فعال اقتصادی در استان و استفاده از مشارکت های مردمی باید مورد توجه جدی مدیران باشد، افزود: در سایه همگرایی و هماهنگی میان همه بخش‌های فعال اقتصادی ، توانستیم در رفع موانع تولید و فعال سازی واحدهای نیمه فعال رتبه سوم را بین ۳۱ استان کشور کسب کنیم و به یقین؛ با تداوم تلاش‌های مضاعف، افقی روشن برای گیلان و کشور ترسیم خواهد شد.

وی فروش اموال غیرمنقول مازاد و مولدسازی در استان، مستندسازی و ثبت اموال در سامانه شادا را مورد تأکید قرار داد و اظهار کرد: تاکنون ۷۱ درصد از روند ثبت در سامانه محقق شده که انتظار می‌رود در راستای تحقق بودجه و اجرای قانون دستگاه‌ها اهتمام ویژه داشته باشند و در شهرستان‌ها نیز فرمانداران با جدیت در شناسایی و معرفی همکاری کنند تا به عنوان استان برتر در این حوزه باشیم.

کد خبر: ۳۶٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha