۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۷
فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی می‌تواند منافع کشورمان را تامین کند
نماینده مردم آبادان در مجلس:

فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی می‌تواند منافع کشورمان را تامین کند

مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس گفت: وزارت امور خارجه کشورمان باید میزهای اقتصادی در سفارتخانه‌های کشورهای همسایه و دیگر کشورها را فعال کند تا از این طریق به منافع اقتصادی دست پیدا کنیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید محمد مولوی نماینده مردم آبادادن در مجلس، به فعالسازی دیپلماسی اقتصادی از سوی وزارت امور خارجه کشورمان اشاره کرد و گفت:  وزارت خارجه باید در کشورهای دیگری که ما در آنجا سفارتخانه داریم میزهای اقتصادی را فعال کند.

وی در ادامه افزود: فعالسازی دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه سبب توسعه روابط تجاری خواهد شد و همین امر باعث می‌شود تا وضعیت اقتصادیمان بهبود پیدا کند.

نماینده مردم آبادادن به گسترش روابط تجاری با کشورهای همسایه اشاره و اظهار کرد: متاسفانه؛ دولت در این ۷ سال اخیر در جهت گسترش روابط تجاری با کشورهای همسایه عملکرد مناسبی نداشت؛ زیرا سهم ما از واردات و صادرات کالاها با این کشورها بسیار ناچیز بود.

این نماینده مردم در مجلس در ادامه افزود: بنابراین برای اینکه سهم تجاری خود را با کشورهای همسایه بالا ببریم باید میزهای اقتصادی در سفارتخانه‌های کشورهای همسایه را فعال کنیم و با این کار می توانیم بازار محصولات مختلف در کشورهای منطقه را در دست بگیریم.

کد خبر: ۳۶٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha