۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
ارزش واردات کالاهای اساسی ۳۲ درصد کم شد
سخنگوی گمرک در گفتگو با بازار خبر داد

ارزش واردات کالاهای اساسی ۳۲ درصد کم شد

لطیفی؛ سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران از کاهش ۳۲ درصدی ارزش واردات کالای اساسی به کشور از ابتدای فروردین تا ۱۸ مرداد سال جاری خبر داد.

روح اله لطیفی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در بازه زمانی اعلام شده در این گزارش واردات کالای اساسی به کشور ۳.۵ درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته کمتر شده است.

وی افزود: از ابتدای فروردین تا ۱۸ مرداد امسال؛ ۹ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۹ تن کالای اساسی به ارزش ۴ میلیارد و  ۳۰۸ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۳۷۸ دلار وارد کشور شده است.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران درباره آمار واردات کالای اساسی به تفکیک اظهار کرد: در بازه زمانی مورد نظر در این گزارش ۳۹۲ هزار و ۳۰۳ تن برنج به ارزش  ۳۵۵ میلیون و ۶۵۸ هزار و ۹۳۱ دلار، دو میلیون و ۶ هزار و ۱۰ تن گندم به ارزش ۲۳ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۴۷۲ دلار وارد کشور شده است.

واردات تخم مرغ صفر شد
لطیفی درباره آمار واردات محصولات پروتئینی از ابتدای فروردین تا ۱۸ مرداد سال جاری تصریح کرد: در بازه زمانی مورد گزارش ۱۲ هزار و ۴۶۴ تن گوشت قرمز سرد به ارزش ۵۱ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۳۶۸ تن، سه هزار و ۵۹۶ تن گوشت قرمز سبک گرم به ارزش ۲۳ میلیون و ۵۷۴ هزار و ۲۳۶ دلار وارد کشور شده است.

وی افزود: ارزش واردات تخم مرغ در بازه زمانی اعلام شده در این گزارش صفر بوده ولی ۴۴ هزار تن مرغ به  ارزش ۷۹ هزار و ۱۴۴ دلار وارد کشور شده است.

واردات حدود ۵.۵ میلیون تنی نهاده های دامی
سخنگوی گمرک درباره میزان واردات نهاده های دام و طیور از ابتدای فروردین ماه امسال تا ۱۸مرداد سال جاری اظهار کرد: در بازه زمانی اعلام شده ۳۷۱ هزار و ۲۳۲ تن کنجاله سویا به ارزش ۱۴۸ میلیون و ۱۳۳ هزار و ۹۸۸  دلار، ۴ میلیون و ۳۳۳ هزار و ۴۲۳ تن  ذرت به ارزش ۹۷۱ میلیون و ۱۹ هزار و ۷۴۰  دلار وارد کشور شده است.

به گفته لطیفی؛ در بازه زمانی مورد نظر در این گزارش ۷۴۲ هزار  ۶۱۲ تن جو به ارزش ۱۷۹ میلیون و ۲۶ هزار و ۷۲۰ دلار وارد کشور شده است.

از ابتدای فروردین تا ۱۸ مرداد امسال؛ ۹ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۹ تن کالای اساسی به ارزش ۴ میلیارد و  ۳۰۸ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۳۷۸ دلار از گمرکات کشور ترخیص شده است

سهم اقلام مورد استفاده در بخش کشاورزی از واردات

سخنگوی گمرک درباره میزان واردات  داروهای مورد استفاده در بخش کشاورزی گفت: ۱۴۵ تن از این نوع دارو به ارزش ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار ۷۵۵ دلار وارد کشور شده است.

لطیفی افزود: در بازه زمانی  اعلام شده در این گزارش ۳۴ هزار و ۴۲۶ تن کود شیمیایی به ارزش ۳۱ میلیون و۷۱۷ هزار ۵۳۸  دلار، ۱۸۹۲  تن سموم تکنیکال به  ارزش ۲۴ میلون و ۶۸۰ هزار ۸۱۷ دلار، ۲۱۹۱ تن انواع بذر به ارزش ۴۷ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۲۶۱ دلار وارد کشور شده است.

واردات حدود ۲۹۳ هزار تن انواع روغن خوراکی

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای فرودین سال جاری تا ۱۸ مرداد امسال ۲۹۲ هزار و ۳۹۸ تن انواع روغن به ارزش ۲۳۷ میلیون و ۶۹ هزار و ۱۶۲ تن وارد کشور شده است.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در بازه زمانی اعلام شده در این گزارش ۵۴۲ هزار و ۱۳۴ تن شکرخام به ارزش ۱۹۲ میلیون  و ۶۹ هزار و ۱۶۲ دلار وارد کشور شده است.

به گفته سخنگوی گمرک ایران؛ از ابتدای سال جاری تا ۱۸ مرداد ماه امسال ۷۳ هزار و ۸۴۱ تن حبوبات به ارزش۵۷ میلیون  ۵۱۲ هزار۹۷۹ دلار، ۶۷۵ هزار و ۷۰۸ تن  دانه روغنی  به ارزش ۳۳۶ میلیون ۲۴۸ هزار ۵۴۳ دلار به کشور وارد شده است.

حجم کالاهای در جریان نیز از ابتدای فروردین تا ۱۸ مرداد سال جاری ۹۲۶ هزار و ۷۹۷ تن به ارزش ۴۷۳ میلیون و ۱۷۷ هزار و ۸۸۸ دلار است

در ۱۴۲ روزه ابتدای امسال چه میزان کاغذ و لاستیک وارد کشور شد!؟
لطیفی افزود: از ابتدای فروردین ماه امسال تا ۱۸ مرداد سال جاری ۲۱ هزار و ۴۰۰ تن لاستیک سنگین  به ارزش ۷۱ میلیون ۹۴۵  هزار و ۴۹۷ دلار وارد کشور شده است.

سخنگوی گمرک درباره میزان واردات انواع کاغذ به کشور در ۱۴۲ روز ابتدای سال جاری گفت:  در بازه زمانی مورد نظر در این گزارش ۸۲ هزار ۵۶۴ تن کاغذ چاپ و تحریر به ارزش  ۸۰ میلیون  ۸۹ هزار و ۳۲۶ دلار، دو هزار و ۹۴۸ تن کاغذ روزنامه به ارزش دو میلیون و ۳۴ هزار و ۷۳ دلار، ۸۳ هزار و ۳۱ تن خمیر کاغذ به ارزش ۵۹ میلیون  ۹۲۴ هزار و ۴۶۹ دلار به کشور وارد شده است.

وی سهم چای خشک از سبد وارداتی کشور را ۲۰ هزار ۹۹۵ تن  به ارزش ۱۰۲ میلیون  ۶۲۶ هزار و ۸۵۳ دلار اعلام کرد.

به گفته سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران؛ در بازه زمانی مورد نظر در این گزارش پنج هزار و ۹۶۵ تن دارو و تجهیزات پزشکی به ارزش ۶۰۵ میلیون و ۲۵ هزار و ۴۱۳ دلار وارد کشور شده است.

لطیفی خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تا ۱۸ مرداد چهار هزار و ۸۶۹ تن کره با بسته بندی بزرگ به ارزش ۲۶ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۴۸۴ دلار وارد کشور شده است.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران سهم ماشین آلات تولید کالای اساسی از سبد وارداتی ایران را ۱۴ هزار و ۸۱۸ تن به ارزش ۱۳۱ هزار و ۲۶۱ میلیون و ۹۴۲ دلار اعلام کرد.

ارزش بیش از ۴۷۳ میلیون دلاری کالای اساسی در جریان در گمرکات

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه از ابتدای فروردین تا ۱۸ مرداد امسال؛ ۹ میلیون و ۴۲۸ هزار و ۹ تن کالای اساسی به ارزش ۴ میلیارد و  ۳۰۸ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۳۷۸ دلار از گمرکات کشور ترخیص شده است، اظهار کرد: ارزش کالای در جریان در گمرکات نیز ۴۷۳ میلیون و ۱۷۷ هزار و ۸۸۸ دلار است.

وی افزود: حجم کالاهای در جریان نیز از ابتدای فروردین تا ۱۸ مرداد سال جاری ۹۲۶ هزار و ۷۹۷ تن است.

لطیفی خاطرنشان کرد: کالاهای در جریان به اقلامی گفته می شود که مراحل نهایی برای ترخیص را طی می کنند و یا منتظر تامین ارز، صف صندوق هستند و یا انجام امور اداری از جمله اخذ مجوز سازمان استاندارد و پرداخت حقوق ورودی هستند.

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران درباره دلایل کاهش ارزش واردات کالا به کشور و تفاوت چشمگیر میان ارزش و وزن کالاهای وارداتی تصریح کرد: جایگزینی اقلام ارزان قیمت به جای کالاهای وارداتی گرانقیمت در لیست کالاهای وارداتی کشور موجب شده تا تفاوت آمار وارداتی از ابتدای فروردین تا ۱۸ مرداد سالجاری نسبت به دوره مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ۳.۵ درصد و به لحاظ ارزشی ۳۲ درصد منفی شود.

کد خبر: ۳۶٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha