۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
 ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه‌ در اردبیل به بهره‌برداری‌ می‌رسد
همزمان با هفته دولت

۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه‌ در اردبیل به بهره‌برداری‌ می‌رسد

اردبیل - استاندار اردبیل گفـت: طبق تمهیدات به عمل آمده همزمان با هفته دولت یک هزار میلیارد تومان پروژه‌های مختلف در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد که مهم‌ترین آن در حوزه‌های عمرانی، صنعتی و کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار بازار، اکبر بهنامجو صبح پنج شنبه به مناسبت آغاز هفته دولت در دیدار با مسئولان استانی در اردبیل اظهار داشت: اهمیت به اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه‌های مختلف همزمان با هفته دولت نیازمند بازنگری و تدوین برنامه‌های اساسی است که این فرصت همه ساله باید مورد توجه واقع شود.

راه‌آهن اردبیل تا سال آینده به اتمام می‌رسد
وی با اشاره به اجرای پروژه راه‌آهن اردبیل گفت: تزریق اعتبارات مناسب و کافی در سفر رئیس‌جمهور سبب تسریع در اجرای پروژه‌های مختلف در استان می‌شود که از جمله مهم‌ترین آن می‌توان به راه‌آهن اردبیل - میانه اشاره کرد.

وی با اشاره به این که راه‌آهن اردبیل تا سال آینده به اتمام می‌رسد گفت: تاکنون ۸۰ درصد مبلغ مربوط به پیمانکاران پرداخت شده و از اعتبارات مصوبات سفر رئیس‌جمهور ۵۰ درصد تخصیص یافته بود که به زودی تمامی اعتبارات برای اتمام این پروژه تخصیص می‌یابد و خوشبختانه مشکل اعتباری برای اتمام این پروژه نخواهیم داشت.

استاندار اردبیل تصریح کرد: دسترسی به راه‌آهن اردبیل از مزیت‌هایی است که سه شهرستان استان از آن بهره‌مند می‌شوند و توسعه اقتصادی استان با اتمام پروژه در آینده‌ای نزدیک دور از دسترس نیست.

پایاب سد خداآفرین نیازمند ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
بهنامجو در ادامه با اشاره به اجرای پروژه پایاب خداآفرین به عنوان یکی از پروژه‌های مهم حوزه کشاورزی بیان کرد: برای این پروژه در ۵ سال گذشته ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز اعتبار برای اتمام آن نیاز داریم.

وی با بیان این که ۴۲ هزار هکتار از اراضی دیم به آبی تبدیل می‌شود گفت: امیدواریم با تزریق به موقع اعتبارات به این پروژه هر چه سریع‌تر شاهد اتمام پروژه‌های مهم به ویژه در بخش آبی باشیم.

استاندار اردبیل ادامه داد: با تخصیص ۲۵۰ میلیارد تومان به بخش آب و ۱۵۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان ۱۳ هزار هکتار از اراضی به کشت می‌رود که این مسئله در توسعه پروژه‌های آبی نقش شایانی ایفا خواهد کرد.

۳۰۰ کیلومتر از جاده‌های اردبیل تا سال آینده چهار بانده می‌شود
بهنامجو با بیان این که ۳۰۰ کیلومتر از جاده‌های اردبیل تا سال آینده چهار بانده می‌شود نیز گفت: تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام یافته و در راستای اتمام پروژه‌های حوزه راه که جزو اولویت‌دارترین پروژه‌ها محسوب می‌شود برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام یافته است.

وی افزود: اجرای طرح مقدماتی در مسیر پارس‌آباد - سربند و اردبیل - پارس‌آباد با تأمین اعتبار اجرایی می‌شود و خوشبختانه در اجرای پروژه‌های راهی شرایط مطلوبی را شاهد هستیم به طوری که ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه در استان به ۱۸۰ کیلومتر رسیده است.

استاندار اردبیل ادامه داد: انتظار می‌رود با تأمین اعتبار تا سال آینده ۴۸۰کیلومتر از راه‌های استان چهارخطه شود که در این زمینه نیز به دنبال تأمین اعتبارات لازم هستیم و تاکنون ۹۰ کیلومتر از مسیر از سمت اردبیل در حال اجرا است.

احداث ۳۰۰۰ واحد مسکن روستایی در استان
بهنامجو افزود: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده سه هزار واحد مسکن محرومین در روستاهای استان احداث می‌شود که در این زمینه ارائه تسهیلات و رفع کمبودها و ملزومات در نظر گرفته شده و امید می‌رود در این زمینه بتوانیم به شکل مناسبی ورود پیدا کنیم.

وی بیان کرد: درصدد هستیم حاشیه شهرها را نیز به این میزان بیفزاییم و در راستای توسعه حاشیه شهرها نیز برنامه‌ریزی‌های اساسی داشته باشیم.

بهنامجو افزود: ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض برای هر واحد نیز به همین منظور در نظر گرفته شده و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام یافته است.

بهنامجو از اتمام پروژه پل قدس تا پایان سال خبر داد و گفت: ۴۵ میلیارد تومان اعتبار نیز در سفر اخیر به این پروژه تزریق شده است که به محض تزریق اعتبار پیمانکار اقدامات اجرایی را آغاز خواهد کرد.

استاندار اردبیل گفـت: طبق تمهیدات به عمل آمده همزمان با هفته دولت یک هزار میلیارد تومان پروژه‌های مختلف در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد که مهم‌ترین آن در حوزه‌های عمرانی، صنعتی و کشاورزی است.

کد خبر: ۳۶٬۷۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha