۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در مازندران رشد یافته است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در مازندران رشد یافته است

ساری- شهیدی فر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در استان از ۱.۶۲ اسب بخار در هکتار به ۲.۹۹ رسیده است.

عزیزاله شهیدی فر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به ارتقای شاخص های بخش کشاورزی در استان، ضریب توسعه مکانیزاسیون کشاورزی را از جمله شاخص ها بیان کرد و گفت: ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی در ابتدای دولت در استان ۱.۶۲ اسب بخار در هکتار بوده است.

وی با اظهار اینکه در حال حاضر ضریب توسعه مکانیزاسیون در استان به ۲.۹۹ اسب بخار در هکتار رسیده است، ادامه داد: توسعه فناورین های نوین در حوزه کشاورزی از دیگر شاخص های اقتصادی این بخش است.

شهیدی فر یادآور شد: در حال حاضر ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان با استفاده از پهباد مدیریت و سمپاشی می شود، تصریح کرد: در حال حاضر مکانیزاسیون برداشت گندم و برنج نیز به بیش از ۲۵۵ هزار هکتار در سال رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران، با عنوان اینکه ۲۶۳ شالیکوبی مدرن در استان وجود دارد، مدرن سازی شالیکوبی ها را از اقدامات دولت ذکر کرد و گفت: در حال حاضر کشت محصولات گلخانه ای نیز در استان افزایش یافته است و ۳۸۵ هکتار گلخانه در استان ایجاد شده است.

کد خبر: ۳۶٬۷۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha