۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
بررسی مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات در مجلس
عضو هیئت رئیسه مجلس خبر داد

بررسی مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات در مجلس

دهنوی، عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم از بررسی مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات و کارگزاران مخابرات روستایی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید محسن دهنوی، در تشریح جلسه نایب رئیس دوم مجلس با کارگزاران روستایی مخابرات و بازنشستگان این شرکت گفت: در بحث  بازنشستگان شرکت مخابرات ۴۸ هزار نفر بازنشسته دارد که با مشکل مهمی مواجه هستند.

وی ادامه داد: زمانی که مخابرات به بخش خصوصی واگذار شد متاسفانه آیین نامه پرداخت حق و حقوق بازنشسته ها در این واگذاری به درستی دیده نشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم بیان کرد: یعنی کسی که بازنشسته دولتی محسوب می شد و بر مبنا مجموعه دولتی مزایا  حقوق بازنشستگی و مزایا رفاهی دریافت می کرد بعد از این واگذاری به بازنشسته شرکت خصوصی تبدیل شده بود.

وی افزود: بر این اساس مدل پرداخت تغییر پیدا کرده بود و موجب حذف بسیاری از حقوق و مزایا آن ها شد در حالی که در دوران بازنشستگی هزینه های زندگی رو به افزایش می رود.

دهنوی تصریح کرد:نمایندگان بازنشستگان یک ماه پیش مجلس آمدند جلسات متعددی با آن ها داشتیم و با شرکت مخابرات امروز طرح موضوع کردیم  البته مخابرات اقداماتی شروع کرده و پرداخت رفاهیات و مزایا از سر گرفته است.

وی عنوان کرد:سه موضوع مورد بحث قرار گرفت و قرار شد در جلسه بعدی جمع بندی شود که بخشی به مطالبات بازنشستگان در چند سال گذشته بر می گردد متاسفانه شرکت مخابرات به تعهدات ملی خود عمل نکرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم ابراز کرد: بخشی از رفاهیات که طبق آیین نامه که هنوز پرداخت نشده باید این اقدام صورت گیرد و این آیین نامه باید اصلاح شود که در رابطه با موارد موجود بحث شد تا ۱۰ روز دیگر جمع بندی و مشکلات بازنشستگان حل شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم بیان کرد:در خصوص بحث کارگزاران روستایی شرکت مخابرات گفت: آن ها ۶ هزار نفر هستند که در مورد نحوه استخدام و مدل قرارداد، پایه و حقوق مزایا اعتراض دارند.

وی افزود: مخابرات گروه دو برای اعمال پایه و حقوق مزایا پذیرفته اما کارگزاران روستایی اعتراض دارند و معتقدند استحقاق آن  ها حداقل گروه شش و بالاتر است.

دهنوی تصریح کرد:در جلسه ای  امروز با حضور نماینده وزارت کار، کارگزاران مخابرات روستایی، مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت مخابرات و نیکزاد مفصل بررسی شد.

وی ادامه داد:پیشنهاداتی به منظور حل مشکلات این عزیزان مطرح شد تا کارگزاران روستایی به حق و حقوق خود برسند و مساله از نظر قانونی به شکل درستی پیش برود.

عضو هیئت رئیسه مجلس ابراز کرد: هنوز موضوع جمع بندی نشد و بیشتر پیشنهادات مطرح و مورد بحث قرار گرفت در نهایت تا ۱۰ روز آینده با حضور عزیزان جمع بندی می شود.

کد خبر: ۳۶٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha