۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶
۲۱ میلیارد ریال تسهیلات صنایع دستی در خراسان جنوبی پرداخت شد
معاون صنایع دستی خراسان جنوبی:

۲۱ میلیارد ریال تسهیلات صنایع دستی در خراسان جنوبی پرداخت شد

بیرجند- عباس زاده؛ معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی گفت: ۲۱میلیارد ریال تسهیلات صنایع دستی از ابتدای امسال در استان پرداخت شده است.

حسین عباس زاده در گفتگو با بازار با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در حوزه میراث فرهنگی در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: در سال جاری ۲۱ میلیارد ریال تسهیلات به صنعتگران استان در بخش‌های مختلف پرداخت شده است.

وی افزود: این تسهیلات از دو محل طرح خوشه‌های صنایع دستی و تفاهمنامه استانداری با صندوق کارآفرینی امید پرداخت می شود.

عباس زاده گفت: فهرست اسامی متقاضیان تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید ارسال شده و متقاضیان در حال تکمیل پرونده برای اخذ تسهیلات هستند.

وی با بیان اینکه در قالب اجرای طرح خوشه‌های صنایع دستی ۳هزار و ۲۸۰صنعتگر برای دریافت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید معرفی شدند، افزود: تاکنون ۱۸۰صنعتگر استان موفق به دریافت ۱۸میلیارد ریال تسهیلات شدند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اذعان داشت: امسال از محل تفاهمنامه استانداری خراسان جنوبی با صندوق کارآفرینی امید نیز به ۱۰طرح صنایع دستی ۳میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

عباس زاده گفت: رقم تسهیلات برای خوشه‌های صنایع دستی ۱۰تا۱۵ میلیون تومان با نرخ سود ۴درصد و بازپرداخت ۱۵ساله است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳خوشه صنایع دستی در ۱۱شهرستان استان تعریف شده است، افزود: اما با توجه به ظرفیتهای موجود در استان برای برخی شهرستان‌ها دو خوشه در نظر گرفته شده است.

رکود بازار صنایع دستی
عباس زاده افزود: پرداخت تسهیلات به چهار طرح پشتیبان مشاغل خانگی به مبلغ ۲میلیارد ریال نیز در دست اقدام است.

وی ادامه داد: در این راستا این افراد ۲۰نفر صنعتگر را زیر پوشش قرار داده و وظیفه بازاریابی و فروش محصولات تولیدی آنان را برعهده دارند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی در ادامه  به رکود بازار صنایع دستی بعد از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: با شیوع ویروس کرونا در سطح جهان رکود چشمگیری در این بخش ایجاد شده است.

 وی با بیان اینکه سیستم توزیع محصولات صنایع‌دستی در کشور فاقد مکانیزم‌های لازم برای بهبود کیفیت است، تصریح کرد: کمبود اتحادیه‌های صنفی تخصصی صنایع‌دستی در سطح کشور، نبود نظارت کافی بر کیفیت و قیمت فروش اینگونه محصولات در فروشگاه‌ها  و وجود واسطه‌های غیرضروری در بخش توزیع  از جمله مشکلات بازارهای داخلی صنایع‌دستی است.

عباس زاده از اجرای  طرح نشان‌دار کردن فروشگاه‌های صنایع‌دستی در استان خبر داد و افزود: ارتقای جایگاه و ایجاد بسترهای لازم در راستای توسعه و تقویت سیستم عرضه و فروش محصولات صنایع‌دستی، شناسایی و معرفی فروشگاه های معتبر صنایع‌دستی بر مبنای شاخص‌های کیفی تعیین شده، ارائه حمایت‌های قانونی از فعالان بخش تولیدی و تجاری هنرصنایع ایرانی از جمله اهداف این طرح است.

کد خبر: ۳۶٬۷۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha