۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
رشد ۱۸۷ درصدی درآمد وصولی گمرکات گلستان
مدیرکل گمرکات استان گلستان خبر داد:

رشد ۱۸۷ درصدی درآمد وصولی گمرکات گلستان

گرگان - مدیرکل گمرک استان گلستان با بیان اینکه در ۱۰ماهه امسال بیش از ۱۱۴ میلیون دلار کالا از گمرکات استان صادرشده است از افزایش ۱۸۷ درصدی درآمد وصولی گمرکات نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سیدابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در ۱۰ ماه گذشته ۲۹۶ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۹۱۳ کیلوگرم کالا از گمرکات استان گلستان صادر شده است که نسبت به سال گذشته در این مدت هشت درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرک استان گلستان با بیان این که صادرات چمدانی یک میلیون و ۵۸۳ هزار و ۵۲۰ کیلوگرم کالا به ارزش چهار میلیون و ۷۵۰ هزار و ۵۶۰ دلاری از گمرکات گلستان، خاطرنشان کرد: درامد وصولی گمرکات استان در ۱۰ ماهه گذشته ۳۰۶ میلیارد و ۸۷۶ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۱۰۷ ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸۷ درصد رشد داشته است.

وی میزان صادرات ۱۰ ماهه سال ۹۷ را ۳۲۱ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۵۹۹ کیلوگرم اعلام کرد و افزود: ارزش دلاری صادرات ۱۰ ماهه گمرکات گلستان هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۹ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان گلستان ادامه داد: ارزش دلاری کالای صادراتی گمرکات گلستان در ۱۰ ماهه سال گذشته ۲۱۲ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۶۴۵ دلار بوده که این رقم امسال به ۱۱۴ میلیون و ۶۶ هزار و ۳۲۳ دلار رسیده است.

وی تصریح کرد: عراق، ترکمنستان، افغانستان، قزاقستان، بلغارستان، رومانی و چین مهم‌ترین بازار صادراتی استان گلستان از ابتدای سال تاکنون بوده‌اند.

حسینی همچنین به میزان واردات هم اشاره و بیان کرد: امسال ۳۷ میلیون و ۴۶ هزار و ۶۳۱ کیلوگرم کالا به ارزش ۵۲ میلیون و ۸۹۸ هزار و ۲۲۶ دلار وارد گمرکات استان شده که از نظر وزنی ۳۷ درصد کاهش و از نظر دلاری ۹۹ درصد رشد را نسبت به سال گذشته در این مدت نشان می‌دهد.

کد خبر: ۳٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha