۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
رشد سهام تکنولوژی در آمریکا، آسیا را صعودی کرد

رشد سهام تکنولوژی در آمریکا، آسیا را صعودی کرد

بازارهای اروپایی معاملات امروز را در مدار افزایشی به ثبت رساندند در حالی که آسیایی ها نیز به دنبال معاملات اروپا و آمریکا، مثبت شدند.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه، بازارهای اروپایی در ابتدای ساعات معاملاتی امروز با روند افزایشی همراه شدند در حالی که وال استریت در شب گذشته، با رشد شاخص ها همراه شدند.

به این ترتیب، شاخص یورواستاکس با رشد ۰.۱ درصدی رو به رو شد در حالی که سهام شرکت های تکنولوژی از فرانکفورت تا لندن همگی با روند مثبت رو به رو شدند.

در این بین، سهام شرکتهای تولید کننده طلا در دنیا با صعود چشم گیری همراه است که به دلیل تضعیف دلار و تلاش سهامداران برای پیروی از سیاست سرمایه گذاری وارن بافت و خرید سهام شرکت های مبتنی بر طلاست.

این در حالی است که،  تحلیلگران معتقدند این اقدام بافت به معنی چشم انداز مثبت قیمت طلا در آینده و تداوم بحرانهای اقتصادی مرتبط با کرونا و چین است

در این میان، افت قیمت جهانی نفت در پی نگرانی ها از ادامه دار شدن ویروس کرونا و کاهش میزان ساخت و سازها، شرکت های نفتی و انرژی را نیز با کاهش قیمت سهم همراه کرده است.

در این بازار، قیمت نفت برنت با افت ۰.۸ درصدی به هر بشکه ۴۵ دلار و ۹ سنت رسید و قیمت نفت آمریکا نیز با کاهش ۰.۹ درصدی هر بشکه ۴۲ دلار و ۷۳ سنت داد و ستد شد.

اما در ساعات ابتدایی در معاملات بازارهای آسیایی، شاخص ها با روند کاهشی همراه شدند اما با افزایش شاخص های آتی در بازار اروپا، به روند مثبت تغییر رویه دادند.

در این میان، شاخص آسیا پاسفیک معاملات صبحگاهی را با افت ۰.۲ درصدی همراه شد در حالی که شاخص آتی اس ند پی آمریکا در معاملات امروز با تقویت سهام شرکت های تکنولوژی رشد چشمگیری را به ثبت رساند. به این ترتیب، پس از رشد شاخص اس اند پی، شاخص آسیا پاسفیک نیز رشد ۰.۳ درصدی را به ثبت رساند.

در ادامه، نیکی ژآپن نیز ۰.۱ درصد مثبت شد و شاخص شانگهای چین با کاهش ۰.۲ درصدی معاملات را خاتمه داد.

کد خبر: ۳۶٬۶۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha