۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲
افزایش بی سابقه نرخ بیکاری‌ در انگلیس
تحت تاثیر شیوع کرونا رقم خورد؛

افزایش بی سابقه نرخ بیکاری‌ در انگلیس

بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده هم اکنون حدود ۹ میلیون شاغل در انگلیس با کمک‌های مالی دولت شغلشان حفظ شده است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، کرونا با سرعت کارکنان شرکت‌ها را در انگلیس به سوی پرتگاه بیکاری سوق می‌دهد و در تازه‌ترین مورد شرکت مارکس اند اسپنسر (Marks & Spencer) در انگلیس اعلام کرد، به علت همه گیری کووید ۱۹ و کاهش مشکلات مالی به ناچار ۷ هزار نفر از کارکنانش را اخراج می‌کند.

استیصال شاغلان در انگلیس، در پی همه گیری ویروس کرونا و اثر ویرانگر آن بر فعالیت‌های اقتصادی این کشور، ادامه دارد و مدیران شرکت مارکس اند اسپنسر که دارای فروشگاه‌های زنجیره‌ای است اعلام کردند ۷ هزار نفر از کارکنان را اخراج می‌کنند.

بر اساس گزارش‌های رسمی منتشر شده هم اکنون حدود ۹ میلیون شاغل در انگلیس با کمک‌های مالی دولت شغلشان حفظ شده و با پایان کمک مالی دولت تا دو و نیم ماه آینده پیش بینی شده است شمار بیکاران به طور چشمگیر افزایش یابد.

روزنامه گاردین در این باره نوشت در حالی که اقتصاد انگلیس با شدیدترین رکود اقتصادی چند دهه اخیر روبروست، مشکلات مالی مشاغل بزرگ که با پیامدهای همه گیری کووید ۱۹ همراه شده، گریبان فروشگاه‌های زنجیره‌ای انگلیس را گرفته است.

مالک فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۲۴۲ ساله دبنهامز (Debenhams) برای کاهش هزینه‌ها در ماه آوریل ۴ هزار نفر و اخیرا دو هزار و پانصد نفر از کارکنانش را اخراج کرد، اما ظاهرا مشکل مالی آن برطرف نشد و این هفته درباره ورشکستگی آن هشدار داده شد و اکنون حدود ۱۴ هزار نفر دیگر از کارکنان این فروشگاه زنجیره‌ای بزرگ در معرض بیکاری اند.

دومینوی مشکلات مالی فروشگاه‌های زنجیره‌ای چندین فروشگاه دیگر این کشور را نیز در بر گرفته است.

مدیران فروشگاه‌های زنجیره‌ای دبلیو اچ اسمیث (WH Smith) تاکنون هزار و پانصد نفر از کارکنان را اخراج کرده اند؛ شرکت اس اس پی (SSP) که قهوه خوری‌های زنجیره‌ای دارد، ۹ هزار نفر از کارکنانش را در ماه ژوئیه در انگلیس بیکار کرد؛ فروشگاه مشهور و بزرگ هرودز (Harrods) تاکنون هفتصد نفر از کارکنانش را اخراج کرده است؛ و شرکت سلفریجز (Selfridges) ۴۵۰ نفر، شرکت آرکادیا (Arcadia) پانصد نفر و شرکت دیکسونز کارفون (Dixons Carphone) هشتصد نفر از کارکنان خود را تا کنون در این همه گیری اخراج کرده اند.

به نوشته گاردین، شرکت ایرباس (Airbus) یکهزار و هفتصد نفر از شاغلان، شرکت تراولکس (Travelex) بیش از یکهزار و سیصد نفر، شرکت دی دبلیو اسپورتس (DW Sports) یکهزار و هفتصد نفر، شرکت گردشگری هیز تراول (Hays Travel) نهصد نفر و روزنامه ایوینینگ استاندارد (Evening Standard) ۱۱۵ نفر از کارکنانشان را اخراج کرده اند.

همه گیری ویروس کرونا و نگرانی‌های ناشی از آلوده شدن به این ویروس خطرناک موجب شده است اغلب مردم در انگلیس ترجیح دهند در فضای مجازی خرید کنند و در نتیجه، فروشگاه‌ها به کارکنان کم تری نیازمندند.

ترس از الوده شدن به ویروس کرونا در انگلیس که دارای بیشترین جان باختگان از کرونا در قاره اروپاست شاید موجب هراس بیشتر مردم در این کشور شده است.

همه گیری کووید ۱۹، عادات خرید مردم انگلیس را به شکل اساسی تغییر داده است و کارشناسان معتقدند مدیران شرکت‌ها باید از همه گیری جاری، درس بگیرند و برای آینده‌ای بهتر، برنامه ریزی کنند و روش‌های جدید فروش را در پیش گیرند تا از زیان‌های اینده خود بکاهند.

همه گیری ویروس کرونا به فروشگاه‌ها و خریدهای حضوری لطمه زده، اما به طور چشمگیری به بازار فروش‌های غیر حضوری و مجازی رونق بخشیده است و میزان فروش این شرکت‌ها در مقایسه با گذشته به طور چشمگیری افزایش یافته است.

کد خبر: ۳۶٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha