۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸
 ضرورت بهره گیری از ظرفیت های بنادر شمالی برای ترانزیت کالا
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد؛

ضرورت بهره گیری از ظرفیت های بنادر شمالی برای ترانزیت کالا

ساری- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بر لزوم بهره گیری از ظرفیت بنادر شمالی برای صادرات و واردات کالا به کشورهای همسایه تاکید کرد

به گزارش خبرنگار بازار، محمد راستاد عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از بندر نوشهر در گفتگو با خبرنگاران با اظهار اینکه بهره گیری از ظرفیت بنادر شمالی برای صادرات و وادات به کشورهای همسایه و افزایش ترانزیت از جمله اهداف است، افزود: بندر نوشهر نیز در سال های اخیر روند روبه رشدی از نظر جذب کالا داشته است.

وی ظرفیت سالانه بندر نوشهر را ۴.۵ میلیون تن در سال ذکر کرد و گفت: سال گذشته بندر نوشهر وفریدونکنار یک میلیون تن مبادلات کالایی داشته است و این میزان در سال جاری تاکنون به بیش از ۳۵۰ هزار تن در بندر نوشهر و ۱۱۰ هزار تن در بندر فریدونکنار رسیده است.

وی با اشاره به اینکه روند در بنادر شمالی مثبت است، تسهیل بندر به پسکرانه را در افزایش بهره گیری از ظرفیت های بندر نوشهر مهم خواند و گفت: باید شرایطی فراهم کنیم تامحموله های کالایی به پسکرانه منتقل شود.

راستاد یادآور شد: جاده دسترسی مستقل بندر نوشهر به عنوان پروژه مهم در دستور کار قرار گرفت و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه درنظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد: جاده دسترسی بندر نوشهر دارای پیشرفت فیزیکی پنج درصدی است و در کنار آن لایروبی حوضچه بندر نوشهر نیز در دست اقدام است.

کد خبر: ۳۶٬۶۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha