۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
ایجاد ثبات شغلی برای کارگران اولویت مهم مجلس/ نوسانات بازار بورس آسیب‌زا است
عضو کمیسیون عمران مجلس:

ایجاد ثبات شغلی برای کارگران اولویت مهم مجلس/ نوسانات بازار بورس آسیب‌زا است

اردبیل- بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به اهمیت به رفع مشکل و دغدغه‌های کارگران درصدد رفع مشکلات بیمه و تقویت ثبات شغلی کارگران هستیم.

صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با توجه به اهمیت رفع مشکل و دغدغه‌های کارگران درصدد رفع مشکلات بیمه و تقویت ثبات شغلی کارگران هستیم که در این زمینه بازنگری در قانون تأمین اجتماعی اولویت اساسی است.

وی با اشاره به این که رفع مشکلات جامعه کارگری و بازنشستگان به عنوان اقشار آسیب‌پذیر جامعه یک اولویت اساسی برای مجلس است تصریح کرد: در راستای تقویت و به‌روزرسانی بیمه کارگران ساختمانی و بازنگری ضوابط بیمه قالیبافان و حل مشکلات افرادی که بیمه آنان قطع شده برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یافته و جلسه‌های مکرر برگزار شده که به زودی در این زمینه به راهکارهایی دست پیدا می‌کنیم.

تدوین لایحه حمایت از جوانان بیکار پس از پایان خدمت سربازی در دستور کار مجلس
عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به این که تدوین لایحه برای حمایت پنج ساله از جوانان بیکار پس از پایان خدمت سربازی در دستور کار است گفت: در این مدت نیز برگزاری کلاس‌های آموزشی و فنی و تخصصی برای ارائه آموزش‌های مهارتی اولویت اساسی است.

بدری تصریح کرد: در امر اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، لشگری و کشوری نیز از شهریور و مهر ماه شاهد عملیاتی‌شدن آن خواهیم بود و این طرح را که یکی از دغدغه‌های مهم بازنشستگان در این مدت بوده است را حل خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: کارگروه مشترک بین فراکسیون کارگری مجلس و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همین منظور تشکیل می‌شود که بدون شک ایجاد این کارگروه در حل مسائل و مشکلات پیش رو نقش خود را نشان خواهد داد.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: اهمیت به دغدغه و نگرانی کارگران یک اولویت اساسی است و در این زمینه باید دولت برنامه‌های مناسبی برای حمایت از کارگران داشته باشد به خصوص در ایامی که کرونا بسیاری از کسب و کارها را دچار اختلال اساسی کرده است.

وی اظهار کرد: تمام تلاش خود را برای رونق و توسعه برنامه‌های اقتصادی خواهیم کرد و در این زمینه زمینه اشتغال‌زایی مناسب برای کارگران را فراهم می‌کنیم تا نگرانی آنان از این بیشتر ادامه‌دار نشود.

وضعیت بازار بورس نگران کننده است
عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با اشاره به وضعیت بازار بورس نیز گفت: نوسانات بازار بورس سبب نگرانی برای فعالان این حوزه شده و وضعیت موجود در آینده آسیب‌زایی خود را در بازار بورس نشان می‌دهد در حالی که سرمایه‌ها باید به سمت تولید سوق یابد.

بدری با بیان این که معاملات سهام بدون منطق بوده و اختلال‌زایی ایجاد می‌کند گفت: این موضوع نشأت گرفته از ناهماهنگی دولت و مدیران بازار سرمایه است و تاوان آن را مردم می‌دهند که در این زمینه تقویت زیرساخت‌های بورس باید مورد توجه واقع شود.

کد خبر: ۳۶٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha