۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
خراسان رضوی ظرفیت راه اندازی سامانه بورس مستقل در کشور را دارد

خراسان رضوی ظرفیت راه اندازی سامانه بورس مستقل در کشور را دارد

مشهد- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: بررسی‌ها نشان از ظرفیت این استان برای راه‌اندازی بورس مستقل دارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصاد و دارایی حسین امیر رحیمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ایجاد بورس مستقل در این استان شرایط مطالعاتی و مجوزهای قانونی و کار کارشناسی را طلب می‌کند و در این زمینه هماهنگی میان چندین سازمان و دستگاه در استان نیز لازم است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۳۶ بنگاه اقتصادی استان خراسان رضوی در بورس فعالیت دارد که تا ۲۰ مرداد ماه امسال تنها ۱.۷ درصد از ارزش بورس تهران را به خود اختصاص دادند در حالی که فعالیت اقتصادی خراسان رضوی در همه عرصه‌های اقتصادی بیش از دو درصد است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: در پایان سال گذشته سهم شرکتهای حاضر در بورس خراسان رضوی ۱.۹ درصد بود و در حالی که شاهد رشد بورس طی ماههای اخیر بوده‌ایم اما این رشد برای شرکتهای خراسان رضوی کمتر بوده که علت آن هم دو نکته است که شامل عرضه کم سهام و کاهش مداوم همان سهام کم است.

امیر رحیمی افزود: این وضعیت درحالی است که ارزش شرکتهای غیربورسی خراسان رضوی به مراتب بیشتر از شرکتهایی است که هم اکنون از این استان در بورس حضور و فعالیت دارند.

وی با اشاره به برخورداری خراسان رضوی از نهادهای قدرتمند اقتصادی مانند آستان قدس رضوی و شرکتهای قوی در حوزه نرم‌افزاری همانند شرکت بین‌المللی پدیده شاندیز ادامه داد: ساختار قوی اقتصادی و نرم افزاری این دو مجموعه موجب شده بتوانیم ادعای توانمندی خراسان رضوی برای میزبانی از بورس مستقل را داشته باشیم.

کد خبر: ۳۶٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha