۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
لزوم تقویت روابط تجاری و اقتصادی زنجان با بنگلادش
استاندار زنجان اعلام کرد

لزوم تقویت روابط تجاری و اقتصادی زنجان با بنگلادش

زنجان- استاندار زنجان بر لزوم تقویت روابط تجاری و اقتصادی زنجان با بنگلادش تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، فتح الله حقیقی ظهر چهارشنبه در دیدار با سارکار سفیر بنگلادش گفت: استان زنجان در زمینه تجارت خارجی توسط اتاق بازرگانی نقشه راه تجارت خارجی را تدوین کرده که در این مسیر برقرار روابط تجاری با بنگلادش مورد تاکید بوده است. 

وی بر لزوم تقویت روابط تجاری و اقتصادی استان زنجان با بنگلادش تاکید کرد و گفت: استان زنجان مهد علم و دانش، معادن و کشاورزی و جاذبه‌های فراوان برای سرمایه گذاری است که امکان گسترش روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای هدف را دارد.

استاندار زنجان، گفت: استان زنجان موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی دارد و در سرمایه گذاری خارجی در سطح کشور عالی خوبی دارد. 

حقیقی تاکید کرد: وجود بزرگترین گنبد آجری جهان و بقایای مردان نمکی که متعلق با ۲۴۰۰ سال قبل است، کوه‌های رنگین ماهنشان و طبیعت زیبا و بکر طارم که در دنیا بی نظیر بوده می‌تواند زمینه ساز تبادل گردشگر و معرفی هرچه بیشتر فرهنگ دو کشور باشد.

وی افزود: استخراج ۳۶ ماده معدنی و فروش محصولات فراوری شده معادن، تولید محصولات منحصر به فرد و با کیفیت کشاورزی همچون سیر و زیتون، ساخت تجهیزات فشار قوی برق، وجود دانشگاه تحصیلات تکمیلی به عنوان مکان علمی و تحقیقاتی ممتاز در استان از امتیازات مهم استان است. 

استاندار زنجان، ابراز داشت: این استان توانمندی‌های بسیار خوبی در بخش برق  و آی تی دارد و این مهم برای برقراری و گسترش روابط دو جانبه با بنگلادش بسیار مهم است.

کد خبر: ۳۶٬۶۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha