۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۴
قانون دوفوریتی مجلس ریسک سرمایه‌گذاری را بیشتر می کند و خطرناک است
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار:

قانون دوفوریتی مجلس ریسک سرمایه‌گذاری را بیشتر می کند و خطرناک است

حیدری، کارشناس بازار سرمایه معتقد است: دولت و مجلس با این حرکت هیجانی و حتی سیاسی می توانند اصلاح بازار را پایان دهند، تا اینکه در مراحل بعدی گشایش اقتصادی در کار باشد.

گروه بورس؛ بازار: نمایندگان در نشست علنی روز چهارشنبه ۲۹ مردادماه مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی لایحه افزایش سرمایه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار یا فرابورس ایران از طریق صرف سهام با سلب حق تقدم مواد ۴ و ۵ را به تصویب رساندند.  با موافقت نمایندگان مجلس دستورالعمل های اجرایی لایحه دوفوریتی افزایش سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران یا فرابورس ایران ظرف مدت یک ماه با تصویب نهایی شورای عالی بورس اوراق بهادار تدوین و نهایی می شود.

علی حیدری کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار در رابطه با لایحه جدید مجلس در مورد نحوی افزایش سرمایه از طریق سلب حق تقدم گفت: اینکه دولت لایحه را همراه با نمایندگان مجلس جزو طرح دو فوریتی بیان کردند و توسط نمایندگان تصویب شده به ظاهر عمل زیبایی است، ولی آنچه که مشخص است این است که در این لایحه به تصویب رسیده در نهایت با توجه به شرایط فعلی خطرناک است.

حیدری ادامه داد: اینکه شرکت های بورسی می توانند سرمایه خود را برای تامین منافع افزایش دهند ولی در مجموع وضعیت. یک بازار سهام به صورت کج دار مریض حرکت می‌کند نشان از دستپاچگی دولت و مجلس است مبنی بر این که به هر شکل ممکنی فعلا با این اخبار مانع از ریزش بیشتر بازار سهام بشوند.

کارشناس بازار سرمایه افزود: زیرا تصویب این لایحه با توجه به مشکلات اقتصادی و فوریت های که در بطن جامعه وجود دارد نیاز به دو فوریتی نبوده است.اصولا جلب اعتماد سرمایه گذار جدید برای یک شرکت بورسی به منظور افزایش سرمایه از صرف سهام در شرایط فعلی به نظر من کمی سخت است در صرف سهام شما باید افزایش سرمایه بدهید به این شکل که صرف سهام (از محل افزایش سرمایه انتشار سهام جدید به قیمتی بیش از قیمت اسمی است)  

علی حیدری در پایان گفت: به نظر من هر چند این لایحه می‌تواند خوشایند باشد و نشان از حمایت دولت و مجلس از بازار سهام است ولی در مجموع این پیام را به بازار صادر می کند که  از بازار سرمایه تمام قد حمایت می‌شود اما این حمایت اصولی نیست؛ چرا که در نهایت توپ را به سمت سهام دار و شرکتهای بورسی می اندازد.  و اینکه فعلا دولت و مجلس با این حرکت هیجانی و حتی سیاسی می توانند اصلاح بازار را پایان دهند، تا اینکه در مراحل بعدی گشایش اقتصادی در کار باشد.

کد خبر: ۳۶٬۶۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
      1 0
      این همه ریزش بس نیست 50 دصد سرمایه مون از دست رفته .