۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی خراسان شمالی آسفالت شد
سرپرست معاونت راه‌های روستایی:

۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی خراسان شمالی آسفالت شد

بجنورد-‌ سرپرست معاونت راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: از زمان اجرای طرح ابرار تاکنون ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر جاده در محورهای روستایی سطح کشور آسفالت شده است و تلاش براین است تا در قالب این طرح، شاخص بهره‌مندی روستاییان از راه مناسب، ارتقاء یابد.

به گزارش بازار؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی، شعبانعلی خاوری در بازدید از محورهای روستایی و فرعی استان خراسان شمالی، اظهار داشت: از نیمه سال ۹۸ ساخت راه‌های روستایی به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای واگذارشده است و در این زمینه این سازمان طرح ابرار را در دستور کار دارد تا عقب‌ماندگی‌ها در آسفالت راه‌های روستایی جبران شود.

وی تصریح کرد: مقرر است در قالب طرح ابرار در سال‌های ۹۸ و ۹۹، پنج  هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در سطح کشور آسفالت شود که تاکنون دو هزار و ۶۰۰ کیلومتر از این میزان محقق شده است.  

سرپرست معاونت راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درباره بهره‌مندی روستاییان از راه مناسب گفت: طول راه‌های روستایی در سطح کشور، ۲۰۶ هزار کیلومتر است که البته بهره‌مندی روستاییان استان خراسان شمالی از راه مناسب از متوسط کشور کمتر است.

خاوری اظهار کرد: امید است تعهدات این سازمان در طرح ابرار، تا پایان سال مالی ۹۹ محقق شود.

در ادامه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل راهداری خراسان شمالی بیان داشت: تاکنون بیش از ۱۵ کیلومتر راه در محورهای روستایی این استان در قالب طرح ابرار آسفالت شده است.

جعفر شهامت اظهار داشت: تلاش داریم تا این رقم در دو هفته آتی به ۲۸ کیلومتر برسد.

وی افزود: اجرای طرح ابرار با کمک منابع ملی و استفاده از توان ماشین‌آلات راهداری انجام‌شده است.

کد خبر: ۳۶٬۶۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha