۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
جلوگیری از هرگونه تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها در زنجان
استاندار زنجان تاکید کرد:

جلوگیری از هرگونه تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها در زنجان

زنجان- استاندار زنجان، برلزوم نظارت و کنترل لازم برای جلوگیری از تجاوز به حریم بستر رودخانه‌ها در استان تاکید کرد وگفت: در صورت مشاهده تخلف باید طبق قانون برخورد جدی صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار بازار، فتح الله حقیقی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب زنجان در محل استانداری با بیان اینکه طی دو سال گذشته بارش‌ها در استان خوب بوده است، گفت: رژیم بارندگی ها درزنجان از باران به برف تغییر کرده است.

وی بر لزوم  نظارت و کنترل لازم برای جلوگیری از تجاوز به حریم بستر رودخانه‌ها در استان زنجان تاکید کرد و یاد آورشد: در صورت مشاهده تجاوز و تصرف به حریم رودخانه‌ها باید برخورد قانونی با متخلفان صورت گیرد.

استاندار زنجان گفت: شرکت آب منطقه‌ای زنجان باید آخرین وضعیت تحلیلی منابع آبی و سدهای این استان همراه با شاخص‌های مربوطه را طراحی کند.

حقیقی تاکید کرد: ظرفیت و استعداد مناطق مختلف  استان متفاوت است و در این میان  دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارتخانه‌ها باید بر اساس آمایش سرزمینی باشد.

وی افزود: طارم، شهرستان مستعد کشاورزی و باغی بوده و صنایع موجود در آن مرتبط با کشاورزی است.

استاندار زنجان، تاکید کرد: برای رفع مشکل کم آبی در منطقه طارم ، پیگیری لازم جهت اصلاح و یا تغییر دستورالعمل‌ها با ارائه ادله لازم به وزارت نیرو پیشنهاد شود.

حقیقی بر تعیین تکلیف پروانه بهره‌برداری چاه‌های آب توسط دستگاه‌های اجرایی در استان تاکید کرد و افزود: دستگاه‌ها باید الگوی جامعه بوده و در موعد مقرر نسبت به تعیین تکلیف اقدام کنند. 

وی افزود: تصرف حریم رودخانه‌ها در بارندگی‌ها سبب تخریب‌های جبران‌ناپذیر می‌شود و  دلیل تصرف ها این است که در موقع لازم پیشگیری نشده است.

کد خبر: ۳۶٬۵۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha