۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
لایحه «حذف چهار صفر» ابهامی ندارد
نماینده مجلس شورای اسلامی:

لایحه «حذف چهار صفر» ابهامی ندارد

قادری، نماینده مجلس معتقد است که در لایحه حذف ۴صفر ابهامی وجود ندارد و تعهداتمان هم در صندوق بین المللی پول کاملاً مشخص است.

به گزارش بازار، جعفر قادری رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با برنامه "گفتگوی اقتصادی" درباره طرح حذف چهارصفر از پول ملی مصاحبه تلفنی کرد.

قادری درباره ابهامات شورای نگهبان به لایحه حذف چهارصفر از پول ملی گفت: ما به عنوان یکی از اعضای صندوق بین المللی پول قبل از انقلاب، تعهداتی را درمورد حق عضویت و تعریف برابری حجم پول پذیرفتیم.

وی متذکر شد: البته ما هم اکنون برای برابری نرخ ارزها و تبدیل پول کشورمان به ارزهای دیگر، به دلیل مدیریت و شناور شدن نظام ارزی مان دیگر تعهداتی نداریم و در واقع تعیین کننده پول ملی کشورمان همان مجوعه عواملی اند که بر تولید ملی و حجم صادرات و واردات تاثیر می گذارند و اینها هستند که نرخ برابری ریالی ما را با ارزهای دیگر تعریف می کنند.

این نماینده مجلس معتقد است که در این لایحه ابهامی وجود ندارد و تعهداتی هم که به عنوان یک عضو داریم کاملاً مشخص بوده و تعهد جدیدی هم وجود ندارد.

قادری همچنین با تذکر این نکته که شاید در جریان تغییر و تحولات صندوق بین المللی پول تعهدات جدیدی ایجاد شود افزود: این لایحه در مجمع تشخیص مصلحت نظام مغایر با سیاست ها شناخته نشده و بنابراین فکر نمی کنم که مشکل خاصی داشته باشد.

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره رویکرد مجلس یازدهم به این لایحه گفت: اگر مجلس قصد ورود به موضوع را داشته باشد قطعاً اولویت های بیشتری وجود دارد و لذا این موضوع باید در اولویت های بعدی قرار گیرد اما به هر حال این مصوبه به شورای نگهبان رفته و شورا هم نسبت به کلیات آن نه ایراد بلکه فقط ابهاماتی را مطرح کرده و لذا مجلس هم چاره ای جز رفع ابهام ندارد.

کد خبر: ۳۶٬۵۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha