۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
۳هزار واحد مسکونی روستایی در زنجان بهسازی و مقاوم‌سازی شد
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان:

۳هزار واحد مسکونی روستایی در زنجان بهسازی و مقاوم‌سازی شد

زنجان- خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان گفت: در طول یک سال گذشته سه هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان بهسازی و مقاوسازی شده است.

رضا خواجه ای در گفتگو با خبرنگار بازار، به اجرای طرح هادی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: برای ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار مطالعه طرح هادی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در ۴۰۰ روستای زیر ۲۰ خانوار استان هم طرح هادی اجرا شده است، اظهار کرد: میانگین اجرای طرح هادی روستایی  در زنجان ۵۶ درصد است که در این زمینه عملکرد استان بالاتر از میانگین کشوری است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان، گفت: مقاوم سازی بیش از ۳۱۰۰ واحد مسکونی روستایی استان زنجان در طول یک سال گذشته

خواجه ای با بیان اینکه در طول یک سال گذشته سه هزار و ۱۰۰واحد مسکونی روستایی در استان زنجان  بهسازی و  مقاوسازی شده است، گفت:  بنیاد مسکن استان برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی، عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونت گاه‌های آسیب‌پذیر روستایی و همچنین بازسازی مناطق سانحه‌دیده پس از وقوع سانحه همواره در دستور کار خود قرار داده است.

وی از پرداخت کمک بلاعوض برای واحدهای نیمه تمام روستایی به مبلغ ۵۲ میلیارد ریال و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای تکمیل واحدهای نیمه تمام روستایی سال ۹۸ به مبلغ ۱۹ میلیارد ریال از سوی بنیاد مسکن استان در طول یک سال گذشته خبر داد و گفت: این نهاد انقلابی با شناسایی ۴۱۲ روستای کم برخوردار که کمتر از ۲۰ درصد مقاوم سازی شده‌اند، توانسته، در طی یک سال این تعداد را به ۳۵۰ روستا کاهش دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان گفت: توسعه روستایی و ماندگاری جمعیت در روستاها با توجه به فراهم شدن شرایط مطلوب معیشت و اشتغال ممکن بوده که هم اکنون توسعه روستایی با محوریت اشتغال و معیشت در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قرار دارد.

خواجه‌ای تاکید کرد: با رفع محرومیت مناطق روستایی، ارتقای سطح و کیفیت زندگی روستائیان و ایجاد اشتغال و بهره‌وری می‌توان، به توسعه روستایی دست یافت.

کد خبر: ۳۶٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha