۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴
۱۵۱۵ پروژه عمرانی در خراسان جنوبی افتتاح و کلنگ زنی می شود
با اعتباری بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان؛

۱۵۱۵ پروژه عمرانی در خراسان جنوبی افتتاح و کلنگ زنی می شود

بیرجند- معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: هزار و ۵۱۵ پروژه با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان طی هفته دولت در استان افتتاح و کلنگ زنی می شود.

به گزارش بازار، سید کمال الدین میرجعفریان امروز در جمع اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت که در سالن جلسات استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار دلشت: از این تعداد هزار و ۸۰ پروژه افتتاحی و ۴۳۵ طرح کلنگ زنی می شود.

وی بیان داشت: از مجموع پروژه های عمرانی قابل افتتاح در هفته دولت ۳۰۲ پروژه در سطح شهرها و ۷۷۸ پروژه در سطح روستاها به بهره برداری می‌رسد.

میرجعفریان افزود:عملیات اجرایی ۲۶۲ مورد پروژه در روستاها و ۱۷۳ پروژه در مناطق شهری نیز اغاز می شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: از مجموع اعتبارات، ۹۲۰ میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های افتتاحی و سه هزار و ۴۸۱ میلیارد تومان هم مربوط پروژه‌های کلنگ زنی است.

میرجعفریان با بیان اینکه طی هفته دولت در ۱۱ شهرستان‌ افتتاح پروژه و کلنگ زنی خواهیم داشت، گفت: همچنین برای تمام دستگاه‌های اجرایی استان پروژه‌هایی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه مجموع پروژه‌های هفته دولت در ۱۱ بخش افتتاح و کلنگ زنی می‌شود، گفت: ۴۸ پروژه راهسازی با اعتبار ۱۰۸ میلیارد تومان افتتاح و شش پروژه با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود.

میرجعفریان با بیان اینکه افتتاح و کلنگ زنی ۵۹ پروژه با ۴۲ میلیارد تومان در بخش عمران شهری پیش بینی شده است، اظهار کرد: در این راستا ۲۰۴ پروژه نیز با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان در بخش عمران روستایی افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۹ پروژه با اعتباری بیش از ۱۰۳ میلیارد تومان در بخش بهداشت و درمان افتتاح می‌شود، گفت: همچنین دو پروژه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود.

وی پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی در بخش برق رسانی را ۱۴۰ پروژه با ۵۶ میلیارد تومان، در حوزه گازرسانی ۶۰۲ پروژه با اعتبار ۵۶۹ میلیارد تومان دانست و گفت: در بخش آبرسانی ۲۷ پروژه با ۳۵ میلیارد تومان اعتبار افتتاح و دو پروژه با ۲۱ میلیارد تومان اعتبار کلنگ زنی می‌شود.

میرجعفریان افزود: ۲۲ پروژه آبخیزداری و بیابان زدایی با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان، همچنین ۳۷ پروژه با اعتبار ۲۸۱ میلیارد تومان در بخش تولیدی، صنعتی و هفت پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰۴ میلیارد تومان در بخش مجتمع‌های گلخانه‌ای افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

میرجعفریان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مسکن، راه، آب و خاک و زیرساختی نیز بیان کرد: احداث ۱۰ هزار واحد مسکن در ۶۵۰ روستای محروم از مهم‌ترین اقدامات مطلوب سال گذشته بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: طی سال گذشته هفت هزار واحد به بهره برداری رسیده و دو هزار واحد هم آماده بهره برداری است.

میرجعفریان بیان کرد: طی هفته دولت سال گذشته تعداد پروژه‌های افتتاحی هزار و ۱۹ مورد بوده که از نظر تعداد ۴۸ درصد و از نظر ریالی ۸۵ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه طی هفته دولت سال گذشته ۳۹ پروژه کلنگ زنی داشته‌ایم، گفت: این میزان در سال جاری به لحاظ تعداد بیش از هزار درصد و به لحاظ ریالی ۸۶۵ درصد رشد داشته است.

میرجعفریان با بیان اینکه دو هزار و ۱۶۴ واحد مسکن روستایی با اعتباری بیش از ۱۷۳ میلیارد تومان آماده بهره برداری است، افزود: ۱۲ هزار و ۱۳۱ واحد مسکونی با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۳۳۲ میلیارد تومان کلنگ زنی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در مجموع ۱۴ هزار و ۲۹۵ واحد با دو هزار و ۵۰۵ میلیارد تومان اعتبار طی هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

کد خبر: ۳۶٬۴۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha