۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
 مدارس غیر دولتی حق دریافت شهریه اضافه را ندارند
وزیر آموزش و پرورش:

مدارس غیر دولتی حق دریافت شهریه اضافه را ندارند

حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس غیر دولتی به هیچ وجه حق دریافت شهریه مازاد را ندارند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «محسن حاجی میرزایی» افزود: شهریه مدارس غیر دولتی در سایت سازمان مدارس غیر دولتی اعلام شده از اینرو خانواده ها می توانند برای آگاهی و اطلاع بیشتر از نرخ شهریه ها در سال جاری به سایت مربوطه مراجعه کنند.

وی اظهارداشت: قیمت شهریه ‌های مدارس غیر دولتی را با تشدید نظارت ‌ها به جد کنترل خواهیم کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: سیاست کلی این وزارتخانه اینکه در مناطقی که شاخص های آموزشی، فضای آموزشی و نیروی انسانی از متوسط کشوری کمتر است تمرکز بیشتری برای جبران عقب ماندگی ها این مناطق داشته باشد.

وی افزود: بطورکلی ۱۴ شاخص در این ارتباط مورد بررسی قرار گرفته و نزدیک به ۱۰۰ منطقه شناسایی شده که شاخص های این مناطق در مقایسه با بقیه مناطق پائین تر است.

حاجی میرزایی بیان داشت:اولویت های ویژه ای برای این مناطق در زمینه های مختلف قائل خواهیم شد.

وی ادامه داد: برخی ممکن است به لحاظ فضای آموزشی، نیروی انسانی، معلم، شاخص های کیفی آموزش نیازمند توجه بیشتر باشند که این کار با جدیت هرچه تمام تر در این مناطق انجام می شود.

وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر رفع محرومیت های آموزشی در کشور گفت: این وزارتخانه از مجموعه های که محرومیت زدایی آموزشی را در مناطق محروم کشور دنبال می کنند، حمایت جدی خواهد کرد.

وی افزود: در حال حاضر مجموعه ای از ۹ سازمان دولتی و غیر دولتی در کشور برای حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل تشکیل شده است.

حاجی میرزایی بیان داشت: جامعه هدف این مجموعه کودکان بازمانده از تحصیل در مناطق محروم کشور است.

وی اضافه کرد: علت بازماندن کودکان از تحصیل در کشور مورد بررسی و شناسایی قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: نزدیک به ۱,۵ درصد دلائل کودکان بازمانده از تحصیل مربوط به عدم دسترسی به آموزش است.

وی افزود: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته دسترسی به آموزش را در تمامی مناطق کشور برای کودکان فراهم کرده ایم.

حاجی میرزایی بیان داشت: بقیه موارد ممکن است دلائل اقتصادی، بیماری و ... داشته باشد.

وی ادامه داد: مجموعه ۹ سازمان دولتی و غیر دولتی متعهد شده اند به کمک یکدیگر برای تحت پوشش بردن کودکان بازمانده از تحصیل اقدام کنند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: سازمان ثبت احوال بر اساس قانون جدیدی که تصویب شده موظف به ارائه اسامی، محل سکونت و کد پستی متولدین به این وزارتخانه است تا ضمن شناسایی افراد بتوانیم خدمات آموزشی را به آنان ارائه دهیم.

وی افزود: وقتی یک حادثه ای مثل بیماری کرونا در کشور حادث و مجموعه نظام آموزشی متاثر می شود بطور طبیعی بخش های که از محرومیت بیشتری رنج می برند این نگرانی در مورد آن ها بیشتر تشدید می شود.

حاجی میرزایی تصریح کرد: وزارتخانه اجازه نخواهد داد هیچ فردی به دلیل اقامت در منطقه ای یا به دلیل عدم دسترسی به ابزارهای هوشمند، اینترنت یا توان اقتصادی نداشته باشد از این طریق کار آموزش را دنبال کند، محروم از آموزش بماند چون متعهد هستیم آموزش را به همه دانش آموزان برسانیم.

وی با اشاره به اینکه اصل بر آموزش های حضوری است، گفت: کلاس های مدارس در مناطقی که کم جمعیت هستند بصورت حضوری با رعایت پروتکل های ابلاغیه وزارت بهداشت برگزار خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: امتیازاتی که کلاس های حضوری دارند کلاس های غیر حضوری ندارند.

وی اظهارداشت:مناطقی که امکان برگزاری کلاس ها بصورت حضوری فراهم نیست از ۱۵ شهریور ماه سال جاری از طریق صدا و سیما تمامی دروس مطابق جدول زمان بندی مورد نظر آموزش و پرورش پخش می شود.

حاجی میرزایی بیان داشت: با بکارگیری از تمامی روش ها تلاش خواهیم کرد هیچ دانش آموزی ازآموزش محروم نماند.

وی ادامه داد: در شرایطی که وزارت بهداشت اجتماع حتی ۱۰ نفر در کلاس را اجازه ندهد بصورت غیر حضوری دروس را از طریق تلویزیون یا شبکه شاد ارائه خواهیم کرد.

وز یر آموزش و پرورش یادآورشد:اگر هیچ یک از این دو امکان برای فردی میسر نبود نه دسترسی به اینترنت و نه تلویزیون از طریق بسته های آموزشی بصورت خودآموز اقدام خواهد شد یعنی راهبران آموزشی به افراد مراجعه و آموزش را در اختیارشان قرار خواهند داد.

کد خبر: ۳۶٬۴۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha