۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
۵۳ طرح بزرگ صنعت آب و برق در کشور بهره‌برداری شد
معاون وزیر نیرو:

۵۳ طرح بزرگ صنعت آب و برق در کشور بهره‌برداری شد

مهدی‌شهر- معاون وزیر نیرو بابیان اینکه تاکنون ۵۳ طرح بزرگ صنعت آب و برق در ۱۵ استان کشور بهره‌برداری شده است، گفت: ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، حمیدرضا جانباز ظهر سه‌شنبه در آئین افتتاح تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهمیرزاد در شهرستان مهدی‌شهر ضمن بیان اینکه پویش «الف- ب- ایران» در سراسر کشور باهدف بهره‌برداری از طرح‌های مهم آب و برق راه‌اندازی شده است، اظهار داشت: تاکنون ۵۳ طرح بزرگ صنعت آب و برق در ۱۵ استان کشور بااعتبار ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی بابیان اینکه ۱۴۷ طرح بزرگ در صنعت آب و برق کشور در قالب طرح‌های سازوکار تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: برای اجرای این طرح‌ها ۳۴ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته‌شده است.

بهره‌برداری از ۴ طرح آب‌رسانی به ۳۴ روستای کشور
معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه چهار طرح آب‌رسانی به ۳۴ روستای کشور باهدف محرومیت‌زدایی و توسعه مناطق روستایی در سال جاری بهره‌برداری شد، افزود: بهره‌برداری از هفت تصفیه‌خانه فاضلاب در پنج استان با جمعیت تحت پوشش ۱.۷ میلیون نفر در سال جاری از دیگر اقدامات مهم دولت بوده است.

جانباز از افتتاح دو تصفیه‌خانه بزرگ آب با بهره‌مندی جمعیت بالغ‌بر ۱۴ هزار نفر خبر داد و گفت: طرح تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهمیرزاد یکی از تصفیه‌خانه‌های مدرن فاضلاب دنیا است.

وی بابیان اینکه ۲۴۴ تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور ایجادشده است، تأکید کرد: ۷۶ تصفیه‌خانه فاضلاب در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در نقاط مختلف کشور به بهره‌برداری رسید.

ایجاد تحولی بزرگ در بخش آب و فاضلاب کشور
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور بابیان اینکه امسال تحول بزرگی در بخش آب و فاضلاب به‌خصوص بخش فاضلاب کشور با افتتاح این طرح‌ها انجام می‌شود، یادآور شد: تا پایان سال ۹۹ در این پویش هر ۲۰ روز یک تصفیه‌خانه فاضلاب و هر یک ماه یک تصفیه‌خانه آب وارد مدار می‌شود.

جانباز با اشاره به اینکه درصدد هستیم در راستای اجرای این طرح ۹۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی کشور از آب شرب سالم بهره‌مند شوند، افزود: ارتقای تاب‌آوری تأسیسات آب‌رسانی از دیگر اهداف این پویش است.

کد خبر: ۳۶٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha