۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
احیای هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در دستور کار برنامه های اولویت دار دولت قرار گرفت
معاون وزیر کشور:

احیای هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در دستور کار برنامه های اولویت دار دولت قرار گرفت

کرج- معاون وزیر کشور گفت: یکی از برنامه‌های مهم دولت با محوریت وزارت صنعت، معدن و تجارت فعال کردن هزار و ۵۰۰ واحد غیرفعال در کشور است که سهم استان البرز ۱۰۰ واحد خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از استانداری البرز، بابک دین پرست پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان اشتهارد که با همراهی استاندار البرز انجام شد، گفت: وزارت کشور برای توسعه شهرستان‌های کمتر توسعه یافته برنامه ویژه‌ای دارد که شهرستان اشتهارد نیز در این برنامه دیده شده است.

دین پرست با اشاره به مصوبه هیئت وزیران که منجر به معافیت مالیاتی شهرک صنعتی اشتهارد شد، گفت: این مهم برای تولیدکنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است و باعث ارتقای انگیزه در میان آنها می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با اشاره به بازدیدهای که از واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد انجام شده است، گفت: برخی از این واحدها با مشکل سرمایه در گردش مواجه هستند.

۲۲ درصد از واحدهای مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور غیرفعال هستند
دین پرست با اشاره به وجود ۴۶ هزار واحد مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور، گفت: از این تعداد ۹ هزار و ۸۰۰ واحد یعنی حدود ۲۲ درصد غیرفعال هستند.

وی با اشاره به وجود ۳۵ هزار واحد صنعتی و تولیدی فعال در کشور، گفت: ۴۰ درصد واحدهای فعال با ظرفیت کمتر از ۵۰ درصد، ۲۳ درصد با ظرفیت ۵۰ تا ۷۰ درصد و ۳۴ درصد با ظرفیت بالای ۷۰ درصد مشغول به فعالیت هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور یکی از برنامه‌های مهم دولت با محوریت وزارت صنعت، معدن و تجارت را فعال کردن هزار و ۵۰۰ واحد غیرفعال در کشور دانست که سهم استان البرز ۱۰۰ واحد خواهد بود.

گفتنی است؛ یک واحد تولید بنر در اشتهارد با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان در مساحتی حدود ۳۰ هزار متر مربع با اشتغال برای ۵۰ نفر با حضور دین پرست افتتاح و به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

بازدید از واحد بسته بندی انواع چای، قند، شکر و حبوبات و همچنین چاپ لیزری بر روی بسته بندی ها در اشتهارد از دیگر برنامه های امروز دین پرست بود که در این بازدیدها روند فعالیت و موانع تولید این واحد مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تدابیر لازم برای ارتقا تولید و توسعه آن اتخاذ شود.

کد خبر: ۳۶٬۳۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha