۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
۹۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی کشور از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
معاون وزیر نیرو:

۹۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی کشور از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند

مهدی‌شهر- معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور با اشاره به اجرای پویش «هر هفته الف ب ایران» گفت: بهره‌مندی ۹۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی کشور از آب شرب سالم مهم‌ترین هدف از اجرای این پویش است.

به گزارش خبرنگار بازار، حمیدرضا جانبازصبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب مهدی‌شهر ضمن بیان اینکه در هفته شانزدهم پویش «هر هفته الف ب ایران» برای افتتاح پروژه تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری شهر شهمیرزاد و آب‌رسانی به چندین روستای استان سمنان بااعتبار ۲۷۳ میلیارد ریال در استان حضور یافتیم، اظهار داشت: تا پایان سال ۹۹ در این پویش هر ۲۰ روز یک تصفیه‌خانه فاضلاب و هر یک ماه یک تصفیه‌خانه آب وارد مدار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه درصدد هستیم در راستای اجرای این طرح ۹۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی کشور از آب شرب سالم بهره‌مند شوند، افزود: ارتقای تاب‌آوری تأسیسات آب‌رسانی از دیگر اهداف این پویش است.

متوسط جمعیت تحت پوشش استان سمنان در بخش فاضلاب ۳۱ درصد است
معاون وزیر نیرو بابیان اینکه در استان سمنان استراتژی وزارت نیرو بازچرخانی آب در قالب اجرای شبکه‌های جمع‌آوری و احداث تصفیه‌خانه‌های مدرن است، خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه فاضلاب شهمیرزاد یکی از مدرن‌ترین تصفیه‌خانه‌هایی است که مطابق با استانداردهای جهانی احداث‌شده است بخش عمده‌ای از تجهیزات مورداستفاده در این تصفیه‌خانه تولید داخل است.

جانباز با تأکید بر اینکه این تصفیه‌خانه امکان حذف ازت و فسفر را دارد، یادآور شد: بنابراین پساب تولیدی باکیفیت بسیار بالا در اختیار پایین‌دستی‌ها قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در استان سمنان متوسط جمعیت تحت پوشش در بخش فاضلاب ۳۱ درصد است، اعلام کرد: این در حالی است که متوسط کشوری در این بخش بیش از ۵۰ درصد است و برنامه‌ریزی‌شده تا این نرم در استان سمنان با مشارکت مردم به میانگین کشوری نزدیک شود.

افزایش مصرف آب در ایام کرونا
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تأکید بر لزوم اتصال مشترکان به انشعابات آب‌رسانی ابراز کرد: مردم باید بدون دغدغه انشعابات فاضلاب را خریداری کنند و این امر یکی از سیاست‌های مهم وزارت نیرو است.

جانباز با اشاره به نقش بی‌بدیل آب در صیانت از سلامت مردم و رعایت بهداشت فردی خاطرنشان کرد: در ایام شیوع پیک کرونا در کشور شاهد حجم زیادی از مصرف آب را بودیم که در برخی مراکز استان‌ها تا ۴۵ درصد افزایش مصرف ثبت شد.

وی تصریح کرد: به‌صورت میانگین در کشور میزان مصرف آب در ایام پیک کرونا ۱۷ درصد افزایش یافت که این امر اهمیت ارتقای بهره‌وری و تاب‌آوری تأسیسات آب‌رسانی را دوچندان می‌کند.

کد خبر: ۳۶٬۳۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha