۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
منابع آبی استان سمنان وضعیت مطلوبی ندارند/ چالش جدی بحران کم‌آبی
استاندار سمنان:

منابع آبی استان سمنان وضعیت مطلوبی ندارند/ چالش جدی بحران کم‌آبی

سمنان- استاندار سمنان با تأکید بر اینکه بحران کم‌آبی چالش جدی این استان است، گفت: منابع آبی سمنان در بخش‌های مختلف وضعیت مطلوبی ندارند و اجرای طرح انتقال آب از دریای خزر ضروری است.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا آشناگر ظهر سه‌شنبه در دیدار با مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در محل دفتر خود ضمن بیان اینکه منابع آبی سمنان در بخش‌های مختلف وضعیت مطلوبی ندارند، اظهار داشت: برای مقابله با بحران و چالش جدی کم‌آبی در سمنان لازم است طرح انتقال آب دریای خزر به این استان اجرایی شود.

وی با تأکید بر اینکه ۵۰ میلیون مترمکعب از انتقال آب دریای خزر برای تأمین آب آشامیدنی این استان است، تصریح کرد: ۱۵۰ میلیون مترمکعب آن به‌منظور استفاده از آب دریای خزر در بخش صنعت سمنان است.

طرح انتقال آب دریای خزر مورد تأیید سازمان محیط‌زیست
استاندار سمنان بابیان اینکه توسعه و راهکار اساسی برای برون‌رفت از معضل خشک‌سالی این استان درگرو اجرای طرح‌های آب‌رسانی ازجمله طرح انتقال آب خزر است، افزود: وزارت نیرو طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان را پیگیری کند.

آشناگر با اشاره به اینکه این طرح دارای مطالعات دقیق و توجیه علمی است، خاطرنشان کرد: طرح ملی انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی علاوه بر دریافت ردیف بودجه مورد موافقت سازمان حفاظت از محیط‌زیست نیز قرارگرفته است.

وی بابیان اینکه طرح بزرگ انتقال آب خزر نیازمند پیگیری در سطح ملی است، بیان کرد: اجرایی شدن آن به نفع توسعه و شکوفایی اقتصادی در سراسر استان سمنان است و این در حالی است که برای ایجاد توسعه در بخش‌های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی نیازمند تأمین آب هستیم.

خرید تضمینی آب شرب در طرح انتقال آب دریای خزر
استاندار سمنان با تأکید بر اینکه کمبود آب عامل اصلی خام فروشی مواد معدنی در استان است، ابراز کرد: خام فروشی مواد معدنی چالش جدی را در اقتصاد و درآمدزایی استان سمنان ایجاد می‌کند.

آشناگر در ادامه با اشاره به این‌که وزارت نیرو میزان خرید تضمینی آب شرب طرح انتقال آب خزر را اعلام نکرده است، تأکید کرد: این وزارتخانه نسبت به خرید تضمینی آب آشامیدنی طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان اعلام آمادگی و اقدام کند.

کد خبر: ۳۶٬۳۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha