۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران ردیف اعتباری دریافت کرد
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران ردیف اعتباری دریافت کرد

سمنان- مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بابیان اینکه طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران در قانون بودجه سال گذشته ردیف اعتباری دریافت کرد، گفت: رفع کمبود آب در استان سمنان در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار بازار، حمیدرضا جانباز صبح سه‌شنبه در دیدار با استاندار سمنان به میزبانی دفتر استاندار با اشاره به اینکه طرح انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی ایران در بودجه ۹۸ کشور ردیف اعتباری دریافت کرد، اظهار داشت: این ردیف بودجه برای مطالعات و اجرای انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی است که اکنون مرحله اول طرح ملی انتقال آب خزر به فلات مرکزی کامل شده است.

وی بابیان اینکه ردیف بودجه این طرح بارأی قاطع نمایندگان مجلس در سال ۹۷ تصویب شد، افزود: تأمین بخشی از کمبود آب آشامیدنی و صنعت به میزان ۲۰۰ میلیون مترمکعب در سال از مهم‌ترین اهدافی است که در این راستا دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تأکید بر اینکه تأسیس شرکت انتقال آب دریای خزر به استان سمنان در سمنان در راستای اجرایی شدن این طرح ضروری است، خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه برای تحقق این امر اقدامات لازم را انجام دهند.

جانباز بابیان اینکه تأمین ۵۰ میلیون مترمکعب آب آشامیدنی و ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب صنعت در راستای اجرای این طرح برنامه‌ریزی‌شده است، یادآور شد: قیمت آب مصرفی در بخش صنعت چهار برابر آب آشامیدنی است.

کد خبر: ۳۶٬۳۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha