۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
بنزین به جای خودرو، به هر کُد ملی تعلق خواهد گرفت
رئیس کمیسیون انرژی مجلس:

بنزین به جای خودرو، به هر کُد ملی تعلق خواهد گرفت

عباسی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از آماده سازی چند طرح درباره حامل های انرژی خبر داد و گفت: در یک طرح، بنزین به جای آنکه به خودرو تعلق بگیرد، به کُد ملی افراد تعلق می‌گیرد و افرادی که خودرو ندارند می توانند آن را به دیگران بفروشند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از آماده سازی چندین طرح در خصوص حامل های انرژی و بنزین خبر داد و گفت: در طرحی که در دست آماده سازی است، بنزین به جای آنکه به خودرو تعلق بگیرد، به کُد ملی افراد تعلق می گیرد و افرادی که خودرو ندارند می توانند آن را به دیگران که مورد نیازشان است، به فروش برسانند.

وی به طرحی دیگر در این زمینه اشاره و اظهار کرد: این طرح به عنوان واحد انرژی (وان) در اختیار افراد یا خانوار قرار می گیرد و تمام حامل های انرژی را در بر می گیرد. در این روش، افراد می توانند بر مبنای سلایق و نیازی که دارند، انرژی که یارانه ای است که مصرف کنند و در واقع خود افراد میزان انرژی که نیاز دارد و مصرف می کند را مدیریت می کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درباره اولویت مجلس برای اجرای طرح های ذکر شده بیان کرد: اگر بتوانیم طرح وان را اجرا کنیم مناسب تر خواهد بود زیرا به سمت مصرف بهینه انرژی حرکت خواهیم کرد و مردم آنچه نیاز دارند را بر مبنای محل زندگی شان مصرف می کنند.

وی درباره نظر دولت در خصوص اجرای این طرح ها گفت: هنوز در این زمینه دولت نظر خود را اظهار نکرده است اما با توجه به ارتباطات تنگاتنگ مجلس با وزارت نفت و نیرو و جلساتی که به صورت مرتب برگزار می شود، حتماً از نظرات کارشناسی آن‌ها در کمیسیون استفاده می کنیم تا آنچه به صحن علنی مجلس می رود، تمام مراحل کارشناسی و مدیریتی را طی کرده باشند و مجلس و دولت به یک نظر واحد رسیده باشند.

عباسی با بیان اینکه تا زمانی که پول ملی تقویت نشود، شاهد قاچاق سوخت خواهیم بود، اظهار کرد: قیمت بنزین را افزایش دادیم اما وقتی قیمت دلار افزایش پیدا کرد، باز قاچاق کالا برای قاچاقچی صرف دارد و این به دلیل کاهش پول ملی است. قیمت تمام شده ای که در پالایشگاه تولید می شود، بالاتر از سه هزار تومان بنزین است و بنابراین نظام حقوق و دستمزد کشور باید متناسب شود.

کد خبر: ۳۶٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha