۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
لزوم حمایت دولت از کارگاه های تولید صنایع دستی به دلیل کرونا
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

لزوم حمایت دولت از کارگاه های تولید صنایع دستی به دلیل کرونا

مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: صنعت صنایع دستی به دلیل بروز بیماری کرونا حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان خسارت دیده است که برای جلوگیری از ورشکستگی واحدها و کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی نیازمند حمایت دولت هستیم.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، علی اصغر مونسان گفت: بیماری کرونا به صنعت گردشگری خسارات زیادی وارد کرد و این خسارات تنها مربوط به این صنعت نیست بلکه دیگر صنایع مانند صنعت حمل و نقل نیز در این برهه زمانی دچار آسیب شده‌اند.

وی افزود: صنعت گردشگری از مزایای زیادی برخوردار است و خوشبختانه این صنعت قابلیت ترمیم بسیار بالایی دارد چراکه سفر و تفریح در زندگی مردم نهادینه شده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: در ایام خردادماه که سه تعطیلی وجود داشت با اجازه ستاد ملی کرونا اجازه سفر صادر شد و شاهد آن بودیم که با برپایی سفرها بخشی از خسارات وارد شده به دلیل بیماری کرونا به صنعت گردشگری اصلاح شد.

مونسان خاطرنشان کرد: ازدحام و برگزاری مراسم‌هایی مانند عروسی، عزا و رفتن به بازار و مکان‌های شلوغ باعث شیوع بیماری کرونا می‌شود و سفر فی‌نفسه باعث ازدحام نمی‌شود این درحالی است که در هتل‌ها و مراکز اقامتی کشور نیز پروتکل‌های سخت‌گیرانه بهداشتی رعایت می‌شود.

وی ادامه داد: به محض اینکه از سوی ستاد ملی کرونا مجددا در سفرها گشایش ایجاد شود برنامه‌های خوبی طراحی شده تا بتوانیم با گردشگران داخلی و خارجی صنعت گردشگری کشور را ترمیم کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: صنعت هنرهای سنتی و دستی مربوط به صنعت گردشگری است و زمانی که صنعت گردشگری با خسارت مواجه باشد صنعت هنرهای سنتی و دستی نیز تحت الشعاع قرار می‌گیرد.

مونسان گفت: در دوران شیوع بیماری کرونا از فضای مجازی برای معرفی و فروش محصولات سنتی و دستی استفاده شد.

وی عنوان کرد: در نمایشگاه‌های خارجی تمامی اقلام معرفی شده به فروش می‌رسیدند و در نمایشگاه صنایع دستی تهران نیز بازار خوبی برای صنایع دستی داشتیم که درحال مذاکره هستیم تا بتوانیم در شهریورماه نمایشگاه صنایع دستی را برگزار کنیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: صنعت صنایع دستی به دلیل بروز بیماری کرونا حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان خسارت دیده است که از دولت تقاضا داریم تا از این بخش حمایت‌های ویژه‌ای انجام دهد چراکه اگر حمایت‌های لازم صورت نگیرد شاهد ورشکستگی کارگاه‌های تولید صنایع دستی خواهیم بود.

مونسان تاکید کرد: سند توسعه گردشگری تدوین شده است که این سند نقشه راه فعالیت‌های گردشگری کشور خواهد بود.

کد خبر: ۳۶٬۲۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha