۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
ادامه نوسان در بورس‌های دنیا

ادامه نوسان در بورس‌های دنیا

آمارهای معاملات روز گذشته بازارهای جهانی حاکی از ادامه موج نوسانی در بورس‌های دنیا است.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، در وال استریت، بیشتر شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که دو شاخص از سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالاتری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۱۹ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۲۷ هزار و ۸۷۸.۶۳ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۳۷ درصد افزایش تا سطح ۳۳۸۵.۳۲ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۹۳ درصد صعود در سطح ۱۱ هزار و ۱۲۱.۹۲ واحدی بسته شد.

رشد شاخص بورس پاریس
در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص فوتسی ۱۰۰ بورس لندن با ۰.۶۱ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۱۲۷.۴۴  واحد بسته شد.   شاخص دکس ۳۰ بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۰.۱۵ درصدی و ایستادن در سطح  ۱۲ هزار و ۹۲۰.۶۶ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص کک ۴۰ بورس پاریس با صعود ۰.۱۸ درصدی در سطح ۴۹۷۱.۷۴ واحد بسته شد. در مادرید شاخص «ایبکس ۳۵» ۰.۹ درصد پایین رفت و به ۷۰۹۰.۱۰ واحد رسید.

کاهش شاخص بورس ژاپن
در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد متفاوتی داشتند؛ تا جایی که شاخص نیک کی ۲۲۵ بورس توکیو ژاپن با افت ۰.۸۳ درصدی تا سطح ۲۳ هزار و ۹۶.۷۵ واحدی پایین رفت. شاخص هانگ سنگ بورس هنگ کنگ ۰.۱۹ درصد بالا رفت و در سطح ۲۵ هزار و ۳۴۷.۱۸  واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای  کامپوزیت" صعود ۱.۴۸  درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۸۱۵.۲۳ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰ بورس سیدنی با ۰.۸۱ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۶۰۷۶.۳۸ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص  تاپیکس ژاپن نزولی بود.

نفت
در بازار طلای سیاه روند قیمت‌ها صعودی بود. هر بشکه نفت وست تگزاس اینتر مدیت با ۰.۸۸ درصد افزایش به ۴۲.۵۷ دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با افزایش ۰.۷۷ درصدی به ازای ۴۵.۱۳ دلار در هر بشکه مبادله شد.

طلا و نقره
همچنین در بازار فلزات گران‌بها، بهای هر اونس طلا با جهش ۱.۳۵ درصدی نسبت به روز قبل در سطح ۱۹۸۹.۰۹ دلار معامله شد. هر اونس نقره با صعود ۴.۱۱ درصدی به ازای ۲۷.۷۸ دلار مبادله شد.

کد خبر: ۳۶٬۲۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha