۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
معرفی ضامن، اولین مانع دریافت تسهیلات بانکی توسط جوانان
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد

معرفی ضامن، اولین مانع دریافت تسهیلات بانکی توسط جوانان

رضایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: معرفی ضامن کارمند رسمی برای دریافت وام اولین مانع ارائه تسهیلات به جوانان است، البته ضمانت برای بازگشت منابع توسط بانک‌ها طبیعی است اما نباید سختگیرانه باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی رضایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس،  با اشاره به وجود برخی نارضایتی‌ها نسبت به عملکرد بانک‌ها در ارائه تسهیلات خرد گفت: بارها وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی طی بخشنامه‌های مختلف اعلام و ابلاغ کردند که بانک‌ها به جوانان برای آغاز زندگی کمک کنند اما متاسفانه موانع بسیاری در این میان وجود دارد.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس با بیان اینکه معرفی ضامن کارمند رسمی برای دریافت وام اولین مانع ارائه تسهیلات به جوانان است، افزود: دریافت ضمانت برای بازگشت منابع توسط بانک‌ها طبیعی است اما نباید سختگیرانه باشد، گاهی مردم با مراجعه به نمایندگان گلایه می‌کنند که ما ضامن داریم اما شرایط مورد نظر بانک‌ها مانند اداری و قراردادی یا کارمند بودن را دارا نیستند.

وی میزان وام ازدواج جوانان را متناسب با شرایط امروز کشور ندانست و بیان کرد:بانکها می‌توانند با تسهیل کردن شرایط ضمانت به جوانان کمک کنند که متاسفانه برخی بانک‌ها از این موضوع استنکاف می‌کنند.

رضایی درباره بحث اجرای قانون فروش اموال مازاد بانک‌ها هم گفت:بانک‌ها باید این اموال را از طریق قانونی واگذار کرده و بفروشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: بانک‌ها می‌توانند با فروش اموال بلااستفاده خود میزان دارایی نقدی را افزایش داده تا از لحاظ بودجه و منابع غنی شوند. البته این کمیسیون هم پیگیر اجرای این قانون بوده و در آینده موضوع فروش اموال مازاد بانک‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۳۶٬۲۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha